dikter till mina älskade barn med vingar av kärlek

Som stjärnorna lyser ni starkast på min himmel av lycka.
i den himmel jag alltid sökt bor ni med era vingar av bus.

när ni gråter gråter jag i tysthet mer än er.
när ni ler å skrattar ler jag mer än någon annan kan
er lycka är min, er ledsamhet är mitt ansvar

ni följer mina fotspår å jag gör allt för att välja en stig som är rätt att gå
ni håller min hand för all evighet å jag låter er alltid min hand att nå
endast låter jag banden bli större för att släppa er fri

jag ger er livet som gåva från mig
jag ger er beskydd som ansvar oxå från mig
men livet är erat å jag kan inte följa er hela vägen dit

jag är blott er mor å det är jag all evighet

♥ ♥ ♥ 

älskade barn med tårar av äkthet
när du slår dig kan min omtanke å plåster göra allt bra igen

när du gråter av ilska kan min bestämdhet torka dom å ge dig guidning till rätt å fel
när du skriker av tjurighet kan min egen vinna över din å ge dig lugnet tillbaks

men när du gråter av sårbarhet å känslan av att inte vara önskad
när du känner rädsla å farila av en grym vuxenvärld
då kan jag blott göra allt i min makt för att skydda dig med allt jag har

men min eviga kärlek å ömhet ger jag dig älskade barn nu å för all evighet

♥ ♥ ♥

Himlen gav mig tre små änglar att vårda med allt jag har
jag var gjord för att putsa deras vingar å ge dem den himmel dom är värd

stjärnorna gav mig modet å styrkan att vara deras mor
månen viskar visdom på den väg vi går

i deras ögon ser jag mn egen spegelbild
å när dom ler å vi säger att jag älskar dig
när dom slår sna armar om mig i en kram bara ett barn kan ge

då vet jag jag har nått den himmel jag alltid velat nå

♥ ♥ ♥ 

jag hör ett skratt
det är ett barn jag känner så väl
jag skrattar med å ser ögon av lycka

jag hör ett skrik å jag går till mtt arga barn
känslan är min egen i dig

jag hör en gråt
å jag gör allt min makt att tårka mitt barns tår

ty mitt barn är äkta å jag är sänd att ge äktheten en evighet

 

♥ ♥ ♥

 

tre små änglar har jag i mitt hjärta för evigt
tre små änglar har jag turen att få vara mamma åtnu å för evigt

ingen kan ta det ifrån oss
bara försöka skada oss på dom sätt som går
men våra band kan ingen klippa av

ty våra vingar är för evigt
å vår himmel är oförstörbar

vårt liv är vårat trots vi olika stigar i livet skall gå
vår kärlek är vår fast dagen ibland kan vara svår

tre små änglar med vingar som mina vår himmel av rosa moln


 



2 thoughts on “dikter till mina älskade barn med vingar av kärlek

Kommentera

