påhittig lillsessa å lättlurad mamma

 
för er som inte vet så mycket om Autistiska så är det så att dom inte riktit har samma bild av verkligheten som vi å är inte kommunikativa på samma sätt. detta har genom åren gett många skratt å mycket tok.
gumman har gjort allt från att bygga om avloppet till att rivit ner tapeterna. fantasien är det heller absolut inget fel på men att jag kunde va så lättlurad fortfarande, hmm, får skylla på importfel.
alla mina tre underbara gungar är underbara å jag älskar dom mer än livet självt å det är till alla tre låten är som en hyllning men den såger mycket om barns sätt att fundera å speciella barns fantasi!! löööve it!
 
 gumman satt å titta på Lilo å Stich-filmen. hon hade dan innan hittat igen sin storebrors luftmadrass som hon nu for runt med å bäddade å så. ännu inget konstit. nu får sessan plötsligt för sig att hon skall damsuga, naturligtvis blir jag jäteglad då jag försöker lära alla barnen hjälpa till hemma. efter ett tags damsugande hämtar hon skur hinken å visar mig att hon vill ha vatten i det. detta känns inte heller just då skumt vilket jag borde gjort. sessan har som många andra autistiska barn olika ”tvångssaker” för sig så naturliigtvis vart jag tvungen att fylla denna skurhink full med vatten, den rymmer mellan 10 – 15 liter!

ja nu kanske ni kan lista ut vart detta är på väg? när jag hjälpt henne med hinken gick jag iväg för att hämta en mopp å skurmedel. jag hade ju som sagt inte använt huvet alls denna dag, snacka om lättlurad!
hann inte tillbaka till sessan utan hör en duns å vatten som forsa, ett skratt å ett skrap. Mycket riktigt, sessan hade ju naturligtvis fastnat för när llo å stich surfade å då hon redan snott åt sg en luftmadrass att ha som surfingbräda var d ju bara vattnet som fattades. dammsugade gjorde hon ju för att botten ska ju va ren.

gumman tyckte min reaktion var ytterst rolig då jag bara stod å gapade åt att hon satt där på sin ”surfingbräda” å surfade, å fick ägna eftermiddan åt att torka upp allt vattnet från golvet! då jag själv mitt nöt lärt henne mitt moohahahaha-skratt så var det ju det hon använde då hon satt å roade sig över mn situation.

säga vad man vill men jag skratta oxå, även om man blir lite frustrerad. hon har en otrolg fantasi å är påhittig som få min lilla dam. hon har min sjuka humor å är skadeglad som få. tur d finns hemförsäkring säger jag!!!!!

 

 

3 thoughts on “påhittig lillsessa å lättlurad mamma

  1. Pingback: busleripåminnelse « The angel named maddi

  2. Pingback: medvetenheten om handikapp « The angel named maddi

Kommentera

