livsfundeluringsflufferier

när jag sitter på mitt rosa moln å ler åt världen som tycks galen utanför då känner jag nästan som om jag vore kär! för vad kan man egentligen göra som skulle få det att bli perfekt? livet menar jag. för mig är perfekt ett ord som egentligen är något som inte går att mäta, för det är bara vi själva som kan avgöra vad som är perfekt egentligen.


jag stannar upp å blundar å tänker på allt vackert med livet. även om man själv tycker man inte duger, ens hem fulare  igår å ute är det varit mer istid än förr så vet jag att när jag blundar å känner så finns där nåt annat än det. känslan av att leva. för det är när vi själva väljer att leva som livet börjar.

när du kränker andra får du då den kick du söker eller ser du egentlgen insidan av dig själv? önskar du mer än du kan få å skyller på den som svagare än dig är just då? får du bekräftelse genom destruktivitet genom andra lika ycket som dig själv å glömmer att den du gör messt illa är ju faktiskt dig själv?

om du vore perfekt varför finns då jag? vi mäter oss med varann på alla sätt som går för att nå nåt oåtkomligt för det är vad livet handlar om. om vi slutar att söka så finner vi svaret på livets gåta på fel sätt å det är inte livet som visar sig. om vi inte låter oss lära å försöka ännu mer skulle vi inte heller ha något att leva för.
när du gråter å önskar livet var slut, vet du då vad du önskar? vet du då att det är egentligen du som inte står ut med dig själv? varför fortsätter du då att vara den borskämda lilla människan som inte inser att det är bara du som kan forma ditt eget liv.

livets bok skriver sig själv med en penna format av ödet men det är bara vi själva som kan välja att vända blad. när du gör det måste du oxå välja om du vill skriva eller bara läsa.

när du spelar martyr å skiter att du bara har ett liv, samlar du poäng då som du tror du kan använda i himlen eller vadå? när du bara klagar även om du egentligen har det liv du alltid velat ha är du då bara egentligen orolig för att bli osynlig eller inte längre något att ha? när du struntar i att få insikt eller söka hjälpen som finns där för dig är det för att du hellre stannar kvar i din offerroll än att leva?

börja att se det du har ! blunda å känn för det är lika ofarligt som jag. när du inte längre andas då känner du aldrig allt det du ville känna nu. tänk på livet för när du inte längre kan få det då är det redan försent. om du inte kan så finns det dom som vill visa dig mer än du tror du kan förmå att få. det är gåvan till dig även om du kanske inte borde gåvan just nu få.
försök att lära av dåtid, för det är faktiskt svaret på gåtan om du inte vsste det. att det är inget annat än dåtid. du lever nu å även om förlåta aldrig finns så är framtiden framför inte bakom som du bland backar till. om du stannat å slutat leva här å nu, sluta spring ifrån dig själv. den enda du tävlar mot är du.

var stolt för den du är å sluta gömm dig bakom molnen för solen är oxå din då du förtjänat den. dina moln förljer dg så länge du väljer att vara grå. om du gett någon annan ett moln så ge solen tillbaks för den är samma som din även om du är ensam kvar.

dåtid är endast ett ärr vi har kvar för att ibland behöva minnas att vi en gång gjorde oss illa även om det var någon annan som skar! för det ärr vi har är egentlgen vi själva som levt för att få men ödet vinner ibland då vi spelar med fel kort på handen å vi inte inser att det är dags att kansta korten för gott!

du är vad du blev även om du försöker bli vad du inte blev! du får det du ser men aldrig mer än du ger.
ta vara på dig, för du kan aldrig bli en kopia av dig. om du lever nu å ler som jag så vet du att lvet är bara idag. skaffa dig ett eget rosa moln, för det här är mitt å nte gjord för två! mitt liv är för dyrbart för att delas ännu å jag har en väg att gå.

om du inte ser mina fotspår så kom aldrig å döm mig för du ser samma skit i spegeln då. när du lever för dig kommer spegeln alltid älska å dyrka dig.
lvet är vackert även när det är fulare än du klarar av. blunda å lev för det är underbart just idag

hitta det som är ditt å hjälper dig att leva lika mycket som jag. ta vara på det lilla å tänk på vad du akn göra underverk idag. rensa ur din ryggsäck för den är bara en börda dit du går. vänd dig inte ara 0m¨å gå utan ett rätt hejdå. hitta din styrka för den finns inom dig. tänk på dina vingar för dom är där om du ser dig själv i spegeln för den du är. även om vingarna inte får dig flyga just nu så är livet din resa även om du måste gå med tunga steg. för bortanför regnbågen finns din skatt.men regnbågens karta finns inom dig.

ditt liv är oxå ditt liksom mitt är mitt, älska det varje sekund liksom jag!

pööööössar
Ängeln

text å foto: Ängeln


Kommentera

