linsnjutning del…

en blogg  fylld av livsnjutningar! vet inte vilken del detta är men den ligger på samma plats som alla andra, först!

dagens utflykt för Lilla underbara speciella familjen bus/La familia gick till Attmars fiskecamping! det är känslan i bilden som är livsnjutningen.

att stå där å höra älven brusa, ljudet från strömt vatten och stenar som landar i vattnet när barnen kastar dom. höra vinden som viner när solen ger värmen och en så sjukt vacker utsikt att tiden stannar!

 

höra vattnet som slår mot strandkanten och skogen viska i träden längre upp i backen. naturen kan inte bli så mycket mäktigare än så med dom största krafterna samlade i en dalgång en aprildag

Att känna lukten av en öppen eld, känna smaken av kaffe och grillad korv på en bänk i solen med sina kära! det enda som saknades på dagens ävnetyr var mitt fiskespö….

för mig är detta livsnjutning på så många sätt att jag bara kan summera det med en låt. för när jag stod där vid strandkanten då jag tagit mig ner, då kände jag mig mer levande än jag gjort förut. jag log och blundade och tog in alla dofter och ljud och jag visste att  det var så här det skulle kännas. Just då ville jag stanna tiden för evigt, för känslan är lika mäktig som låten och texten lika sann som känslan där och då!

text & foto: Ängeln

 

Kommentera

