kvällsfiffiluringar

 

text & foto: Ängeln

en av dom bästa stunderna på en kväll är när jag kryper ner i min säng med min dator i knät å slår på lite soft musik å reflekterar över livet, dagen å mig. för det är en av dom delar i min egoterapi som jag värnar messt om. dom stunder då vi stannar upp, gör det mysigt på det sätt som faller in just då å fifilurar

livet ändras å ibland på sätt vi själva inte styr över.då är det ro att kunna känna med allt man har å att kunna låta det gamla vara en väg till ett bättre jag. för om vi stannar upp så kan vi se att vad som än händer så ligger visdomen i det som var. om vi lär av det å förvandlar dåtid till minnen av igår kommer morgondagen att vara ny. först då kan vi också leva i nuet utan att vara naiva för ödets väg att gå.

vi kan vara tvungen att gå i våra egna fotspår ibland för att kunna förstå var vi är på väg å vem vi är. när vi gått en bt kommer vi kunna gå på egen hand. för livet ändras men vi lever här å v lever nu. om vi kan förstå det så kan vi oxå vara vi. det är egentligen enkelt men livet gör det svårt för att annars skulle inte livet vara värt att leva. för hur ont det än gör så är detta vår existens. det är detta som ger oss våra vingar å vi kan för evigt leva med det leende ara vi själva kan ge oss. det enda vi kan göra är att dela det leendet med någon fler.

om det känns som morgondagen kommer för fort så kan vi lära oss att stanna kvar en stund idag. lära oss att just denna stund är nu. när vi kommer att vakna till en ny morgon så kommer oxå dagen att vara din. för även om vår existens kanske handlar om andra så är vi ändå bara vi. vi kan bara vara för andra om vi själva är för oss. den kärlek vi ger dom vi håller kär kan endast vara äkta då vi älskar den vi själva är. men den kärlek vi har är mer än vi själva skapar för den är större än allt.

för bakom den längtan du har där står jag. om du ser utan att blunda och låter ditt livs karusell stanna om så bara för en sekund. kan du våga visa vem du är då? är sången kanske min egen till mig själv? kanske är den min längtan som jag vet du oxå har? förnär vi längtar är kärleken så stor att vi inte längre vet vem att ge den till. då är det bra att låta ödet vara med och leka för en stund. om du lärt dig av det jag sa kommer du förstå å du kan sjunga som jag gör till låten som kan vara vår. när du släpper in dig till dig själv då kan du ta min hand å låta mig följa med. då kanske jag oxå bara vill’

pöss å kram

 

Kommentera

