egoterapikärlek

Foto: min ängel Text: Ängeln

konsten att älska sig själv utan att bli självgod är svårare än att bara säga det i ord. för den kärleken man ofta saknar i sitt liv är egentligen den till sig själv. kanske har du dagar då du inte älskar alls å allra minst dig. kanske det är dagar då du älskar  messt dig själv. för du är alltid med dig även när du önskar du inte var det å då behöver du hitta hjärtat du kanske gav bort helt å glömde dela med den viktigaste du har, dig.

kanske jag inte är så vacker jag vill vara just nu, kanske jag längtar efter att få tillbaka hälsan å se det som ängeln såg i bilden hon tog ovan. kanske är det för mig inte jag mer än i en bild. för kärleken till mig själv kommer genom min egoterapi. den har svaret på gåtan om mig. för jag vet att jag är jag å inte den du trodde var jag. omdu söker en annan jag är det inte det du ser som finns kvar, för jag är jag men den jag är är en annan idag. om du tror på mig ser du kanske mig som den jag är även om du tror det är någon annan än jag. om du inte ser mig så ttta en annan dag, för det kommer ändå att vara jag.

jag kanske inte är nöjd med min spegelbild men jag är nöjd med den jag är. kanske är det jag fast skalet är den jag vill forma. för om jag vore oformbar skulle jag kanske tappa det jag har & egoterapin göra mig mer än jag egentligen är. för om jag vore frisk kanske jag inte lärt mg det jag lär mig nu, att det inte gör nåt att vara lite rundare ett slag, att jag känner mig gammal i kroppen likväl som i hyn, kanske den jag är idag inte vore jag en annan dag. kanske den du ser då inte längre vore jag för jag lämnade mig i den jag var igår utan att vara jag en helt annan dag.

jag har gjort slut med min spegelbild, min stående bokning på stranden i buske nr 14 är alltid där. för det du ser i bilden ser också jag å jag vet att när jag är fit for fight igen så kommer även bildena vara annorlunda än nu. för även det vackra i denna bild kan jag se, för när min ängel tog dom kände jag mig som det ditt öga nu ser. för det är egoterapi för mig, känslan en bild förmedlar till just dig. för sanningen sitter i bilden även när det är en bild son ger en känsla men inte den bild som jag tycker den ska. för om bilden vore perfekt skulle det ändå inte vara jag.

mina egoterapibilder ger mig den enegi å den styrka jag behöver för att se mig i spegeln utan att vilja göra skut med alla speglar som finns.för även om jag är allt det jsg skriver om & jag har hittat den jag är idag så är jag fåfäng enligt alla flickors lag & jag har fastnat i samma fälla att vilja se bra ut även en annan dag. när jag inte kans styra över dom kilon jag bär, när fysiken inte är träningsduglig & sminket fortfarande är en fiende jag har, då måste jag jobba med det jag har.

för åren dom går å jag med dom. när livet är som alltid drömt om kommer allt det andra att formas till en behaglig ro. för jag vet att om jag älksar mig för den jag är idag då är vägen lättare att gå till den jag vill vara nästa dag. för jag löste gåtan till min egoterapi & jag vill visa den för dig som jag hade velat du gjort för mig. att kunna skilja på vem du är och den du är. att kunna se dig själv i spegeln utan att se den som du inbllar dig ser tillbaks. för den som du ser är den du alltid borde va. du är för alltid ditt eget jag, för utseendet är inte varje dag. kanske du kan använda samma känsla som jag. att kärleken du vill ha är i ditt leende som du själv väljer att det skall vara kvar.

min egoterap är för alltid min & jag släpper den aldrig för om jag slutade tro på mig skulle ängeln du såg för alltid vara den du inte ville ha. du kanske inte tycker som jag, kanske är jag för dig inget att ha. men tro mig när jag säger att den ajg är idag är den jag alltid ville va. jag älskar mig även om den i spegeln kanske nu inte känns som jag. vägen hit var svår å lång å priset för min hälsa betalar jag med tvång. för kroppen jag bär är fienden jag har å vapnet jag älskar är min egoterapi jag använder ida.

det du ser i mina ögon är kärleken att vilja ge dig bilden av mig som jag har en annan dag (ängeln)

pössar

Kommentera

