Livsnjutningsdikt

 

text &bild: Ängeln

Livsnjutning är att få känna sanden mellan tårna när man busar omkring i paradiset

den platsen där jag är bara jag utan krav eller måsten även kanske bara för en dag

då är sanden som den känska jag känner i själen å sandkornen viskar till mig

 Lyckan jag känner när vattnet kluckar mot stranden

känslan sköljer över mig liksom vattnet som sköljer tårna i strandkanten då leken styr mig dit

Lycka jag känner när solen ger mig värmen jag saknat då jag dyrkan den mer än molnen som drar förbi ibland

lyckan är när den ljumma vinden tar tag i mitt hår å får mig le av välbehag

när skogen susar bakanför när njutningen är dom ljud jag hör

Kärleken är när sanden rinner mellan tårna å kittlar mig när jag livsnjuter på en öde strand

sommaren är livsnjutningen jag väntat på

bilden av en  flicka som är min är det jag tänker på när jag tar mina fotsteg i sand av drömmar

pössar

Kommentera

