vandringsfilosofi

text & foto: Ängeln

det är inte vilka skor du går i som räknas utan hur du väljer att gå i dom (ängeln)

det är först när vi är lyckliga som vi kan vända om å gå tillbaka på den väg vi valt för att kunna jobba med det vi har å dom vi var. om dina skor känns för trånga så är det nog för att du liksom i livet försökte tränga på dig det ytligt vackra för att du inte litade på att ditt vackra inre duger. när dina fötter värker säger det dig då nåt eller tror du bara det är så det ska va?

jag har valt ett par bättre skor & en helt ny väg att gå å nu när jag är lycklig å jag trivs bäst i dom skor jag själv väljer så kan jag oxå stå för att känna med allt jag har å se allt jag kan få. för även om dåtid ibland gör sig påmind & jag kan gråta för jag inte tror på att jag tog rätt väg just den dan så vet jag att när jag ler  så är det för att jag älskar vägen jag valde att gå även en udda dag.

när du vandrat halva ditt liv kan du då ärligt säga att den väg du valde gå var rätt? har du ens vänt dig om & funderat på vad du lämnade kvar? när du vet svaren då har du oxå en ännu längre väg kvar att vandra för dom skor du valde då är inte samma som den första dagen du började gå. när du sen är framme där du tror din väg inte längre är din att gå då har du redan gått fel för om du nånsin slutar vandra var skall då dina fötter gå? om du väljer att stå still utan att förstå då kommer du till slut att behöva vara barfota för det är stora sår av det du väljer att inte se eller förstå.

om du ibland känner som jag, att även om livet är underbart & även om vägen är lång så är den alltid din, då vet du oxå att som hon i sången nedan. det är när du liksom jag är lycklig på riktigt kan ha en sådan dag. inte alltid eller värre än så, inte depression eller smärtsammare än ida. för det är ju så att om du vandrar på livets långa väg så är det bara du som kan välja att gå den, inte vandra efter andra för att hitta fram. om du tror lyckan sitter i andras drömmar kommer aldrig komma ända fram.

om du väljer att vandra i fel skor med en syn på dig själv som offer kommer du aldrig kunna gå med dom lätta steg jag går med. för jag vet att även om hjärtat inte längre är med så är det äntligen helt. jag vet att allt handlar om hur jag själv vill vara å vem jag vill bli.vägen dit är min att vandra ävan när jag vill låta bli. när dagen kommer då jag inte vandrar mer, då somnar jag in med det leende jag vandrat mig till…

pössar

3 thoughts on “vandringsfilosofi

  1. Som vanligt klockren text. Tack för att du delar med dig av dina kloka ord. Du är en riktig ängel. Kraaaaaaaaaaaaam! 🙂

Kommentera

