en hand i min

text & foto: Ängeln

Lyckan att få hålla ett barns hand å följa det genom livet. att känna att det är just din hand som känns trygg. när fingarna dom små håller hårt som för att få känna tryggheten ett barn inte kan få av sig självt.

när vägen är lång å livet går fastän barndommen står still, då är min hand det viktigaste jag har. när jag då kanske inte får hålla det längre för handen vuxit ur min så är det ändå ett barn som håller min hand i hemlighet.

 samma älskade barn släpper mn hand för att springa fri för en stund så är saknaden i min hand den styrka jag söker för att ge barnet det liv som är menat att ge den lycka som bara ett barn kan känna.

om barnets hand tappar taget då är det min som fångar in för att hålla ännu lite mer. då vet jag att barnet känner handen även om livet kanske släpper taget lite fast inte mer.

handen är vägen till att själv få hålla ett barn i sin hand. då minns man handen som jag höll i som barn å kan känna tryggt att jag ar samma hand som håller samma tag.

när handen sedan släpper för gott är det minnet av handen i min som gör att banen för alltid kommer finnas kvar. för om händerna kunde tala mer än idag skulle do berätta o vägen i en hand med ett kärleksfullt tag.

då man håller ett barns hand då vet man att uppdraget är viktigare än det man trott för tryggheten är handen som barnet söker men kanske aldrig får.

jag håller barnets vackra hand i min för mitt liv är helt när handen som värmer min är ett leende barn som vandrar med sin trygghet i en hand som är min.

 

 

pöss

Kommentera

