midsommarnattsdrömmar

foto & text: Ängeln

 

om jag visar vem jag är i paradis kommer du att hitta mig då

hon jag drömmer om så kanske även en midsommarnatt

om jag plockar sju sorters blommor att ha under kudden

kommer drömmen om henne att bli sann då

om jag drömmer när sommaren är som bäst

när paradiset gör mig till den jag egentligen är

är det då som hon som är allt jag nånsin drömt om

ger mig en midsommar för två i en dröm för en

för när solen gått ner över sjön som är magi

när stllheten råder med natten som min enda vän

då drömmer jag igen

år efter år ännu en en saga gjord för mig

men drömmen om hon som är allt har

den är för alltid bara min den stund den stannar kvar

för när morgonen gryr så vaknar jag med frågan om drömmen verkligen var min

så om jag drömmen inatt

finns hon då eller är min dröm bara min ännu en midsommarnatt

 

 

 

 

Kommentera

