egoterapi en sommarmorron

Text & foto: Ängeln

 

att få vakna av ljudet från en öppen balkongdörr en underbar sommarmorgon. Att få känna lukten av sommar till ljudet utanför. Att få pyssla på lite till ljudet av kaffebryggaren innan jag väcker de mina ♥

att få känna ännu en dag, även om den kanske bara är en del av det jag hellst vill va. för det är det som är en del av livsjnutningen, att få gå å nynna till favoritmusik å drömma om platser & människor.det får mitt leende att vakna ännu lite mer. när jag drömmer om allt det där men ändå älskar varje sekund av ännu en ny dag.

när morgonen rusar fram å jag sätter fart mot andra saker än mina drömmar, då bär jag med mig all den längtan å all den känsla so bara en underbar sommarmorgon kan ge. även om dagen slutar med att drömmen är kvar ännu ett tag,för det är en del av det jag själv vill ha. då håller jag fast vid just denna underbara stund

när jag nynnar på en bra melodi, då vet jag att livet är det jag alltid vill det skall bli. för om mtt liv vore mindre än det är, skulle inte jag vara den jag faktiskt numera är. kanske jag har större utmaningar än många ändå, kaske jag har ett  mer annorlunda liv än många får chansen att kunna få. men det är det som ger mig glädjen att njuta av varje sekund även en stressig dag.

när man vet vad man egentligen vill ha, är det stunderna med drömmarna som påminner mig om det jag faktiskt redan har. för om min längtan efter kärlek är större för varje dag, är det lyckan att vilja dela den som betyder nåt mer för varje dag. om livet inte var mitt skulle mitt leende inte vara som det är idag.

så när jag dricker mitt kaffe & borstar mitt hår medans jag drar på mig kläderna jag tvättade igår, till musiken jag älskar innan jag väcker det mina, då är jag bara en helt vanlig tjej med drömmar av kärlek, precis som dig…

 

 

 

pööss å gomorron

Kommentera

