stillhetreflektion

Text & bild: Ängeln

när morgonen ger stillhet, när jag nuter av att ännu en dag är min är rösten den jag har som ger mig känslan jag oxå en dag vill ha. för det är aldrig försent att i en värld av dårskap att få stillheten att ro. det är sekunden av stillhet som håller sig kvar, en enda sekund även en stressig dag.

Kärleksvisan är allt jag drömmer om , jag har den många gånger om på denna blogg. kanske för att för mig är den även en hyllning till livet, en sång om hur jag egentligen vill att det skall vara. för när stillheten råder då är det känslan av att vara den som blir sjungen till som gör mig ännu lite mera glad. mitt leende stannar kvar för när jag vet att sången är det jag en dag kommer få är en dröm jag håller kvar.

för är det inte så att när man omges av elände  en värld av grymhet så är en stilla stund, kanske med en sång som ger det där som alla borde ha. känslan av att kunna känna mer än bara en sekund. för känslan som kommer från kärlek kan oxå komma från livet. när du gjort ditt liv till ditt. när du inte längre är rädd för att våga leva för din egen skull. när ensamheten inte längre plågar utan görs sällksap av drömmar som ger en stillhet till en vacker melodi.

om du blundar så komme du märka att du faktiskt ler, för om du stannade upp nyss när du var som messt på väg kunde du känna att du ändå är kvar. för är det inte så, när allt är för mycket så är det ändå du som är du även om du inte väljer att vara just idag. kanske någon vill att du skall vara någon annan, för du är van att göra som jag gjorde varje dag. leva genom andra & strunta i att bara vara jag.

men den finns kvar tillsammans med kärleken & viljan att leva. för att vara till är enkellt men att leva är allt. o du nte känner något när du lyssnar på sången så har du nog sprungit ifrån dig själv för ett tag. för alla har vi något inom oss om vi vågar plocka det fram. när vi inte längre minns att det finns där då är det dags att bromsa in. minns du egentligen varför du finns till?

nånstans finns hon som skall sjunga allt det där, hon är men jag drömmer ännu en dag. livet är det texten säger, min hyllning till leendet jag har. för stillheten är här hos mig även idag. om du vill veta vad jag menar så kom å håll mig sällksap bara för ett litet tag. jag kan voisa dig hur det är att vara levande,om så bara för en dag. det är när livet är mitt å jag lever även när jag inte känner att livet är det jag vill som stillheten ger mig allt jag vill ha.

när du finner din stillhet kan du själv hitta din sång som gr dig sällskap för det är din egen som räknas när du skall livsnjuta även om det bara blir en gång. ta vara på sekunderna för ibland är dom mer än dina år. för livetär ögonblick, inte minnen av igår. lev idag, för du har en livstid i din hand. när du är i stillhet komer du förstå varför jag älskar sången om å om igen. känslan är kvar även om jag bara väljer stillheten ibland.

ta tag i ditt liv för stillheten finns där bara du hittar sången som känslan bär, njut å le som jag för det är livet är här liksom kärleksvisan som jag lämnar här…

pöss

Kommentera

