vildmarksläger

 

dagsför årets Vildmarksläger!

denna gången i Stöde (Hemgården), där min älskade  pappa å hans bästa kompis håller läger för ca 20 st barn mellan 9-15 år. I år har vi även för barn med funktionshinder, vilken fick mig att jubla. att delta på detta läger kostar 30 (det är fan gratis)   jag själv skall vara med i är som lägerledare (tillsammans m en annan tjej) samt lägerfotograf!! jag är lite nervös men har längtat för det här är en dröm jag haft, att få vara lägerledare. jag som älskar att ha så mycket barn omkring mig som det bara går när jag har mina egna! att få ge nåt till barn, en upplevelse, ett äventyr!

det som barnen skall få göra under lägret är bl a:

 pröva på att fiska

pröva på skytte

träffa jägare med jakthundar/spårhundar

grilla

tälta/bo i riktigt lägerhus

bada

lekar

å säkert en massa annat som jag inte vet nåt om *ler* min älskade pappsen å hans bästa vän brukar ha en del på lut å många skratt brukar d bli när dom hittar på nå bus! I morgon eftermiddag bär det iväg å vi är tillbaka sönda kväll!  Jag tar med mig mina två älskade söner!  Älskade tonåring har varit med i flera år & tycker det är ett bra läger. dock hans sista år nudå!

en helg med det som ligger mycket varmtom hjärtat i vår familj! Naturliv med allt som hör till.  avslutar därför med en bild jag tog på den barkbåt som älskade tonåring  tillverkade detta midsommar under en fisketur! den får symbolisera helgens läger då jag nånstans önskar att alla barn av vår tid fick den chans som ”våra” ungar i helgen får! att få uppleva den del av vårat land som faktiskt är gratis & ger så sjukt mycket mer än vi själva förstår, naturen!

 

 

håll tummarna för bra väger å täta stövlar, varmt i sjön å massa bus å skoj! bilder kommer senare! detta är ett läger som lever kvar tack vare eldsjälar som vill hålla på med det & tack vare pengar (som jag inte är insatta i hur dom kommer till). men jag vet att det är bara vi själva som kan skapa den tillvaro som våra barn skall vara i & jag vill med detta visa att det faktiskt finns människor & möjlighetersom gör att våra barn kan få vara med om sånt som dom kanske aldrig annars skulle fått!

kramar

5 thoughts on “vildmarksläger

  1. Detta låter helt underbart!!!! Kan inte dom ordna ett sådant läger här, i våra trakter?? *L*… Önskar er all sol, nej, inte all, men mycket :))). Kramar min vän.

    • ja visst är det =)
      om du går in på jägarförbundets hemsida och kollar på erat län kanske det finns nåt där.
      tack snälla du, jag håller på med mig mail till dig (tar lite tid)
      kramar vännen =)

  2. Hej

    Det där lägret låter väldigt intressant, det skulle verkligen vara nåt för Mikaela har du nån info om det går att söka eller om det redan är fullt?
    Kram Marie =)

Kommentera

