en dikt om vänskap

 

 

kan det vara så att ni inte pallar av att vara äkta liksom jag. du stör dig på mig så varför stör du mig? jag gav er allt å lite till, jag offrade mig å mer därtill men ni tog mer än ni gav å nu är jag stolt över att jag faktiskt bara är jag

dom äkta vännerna som jag har kvar är min glädje ida, dom jag för evigt vill ha kvar. för dom är jag för alltig jag för jag behöver inte ge mer än bara att vara jag. jag får lika mycket som jag ger å det kommer att få vara min kompass för jag är värd dom verkliga vänner jag har kvar

dom som är allt jag har, som finns där för mig å lika mycket för mina barn, det är vänskap som jag skall vårda varje dag även om jag ändå alltid bara kan vara jag

 för ni  andra trampade på mig när ni försökte fånga allt jag gav. jag kan andas för jag vet att jag är allt å lite till. ni sa ni brydde dig men ni glömde visa mig. ni har ingen som jag å nu får ni stanna kvar.

för jag går vidare & ler även idag, för jag kan vara ensam även om det är varje dag. när livet är så kommer jag inte längre att tillbaks.

jag räddade er å fick er att må bra, ni kanske är fler eller en eller kanske aldrig ens varit en vän. sluta trampa på mig för jag är inte svag. jag är jag å jag älskar livet även då ni inte är kvar.

för det är skillnaden på er å jag, jag lever å ni försökte leva genom mig, jag var allt ni behövde men ni glömde att jag behövde er. nu har ni allt ni behöver men ni glömde att jag var den som gav er det

jag lärde mig men jag snubblade igen. nu vet jag att om man går på någons annas väg för att laga den skadar man bara sig. jag kommer aldrig mer att avvika från min stig, aldrig mera ge för det ger mig inget mer än ett oerhört högt pris att betala.

jag betalar med min tid. mitt hjärta är helt men mitt liv är mitt som ingen mer får stjäla av. jag vet att ni inte förstår för för er finns bara ni. jag vet att era liv inte är annat än bara ni.

om ni tror jag kommer förlåta har ni fel, jag skriver för att ni kanske en dag kommer att förstå. ni lever i en värld där det finns plats för bara ni, men ni glömde att ajg var den som gjorde att ni älskade att vara ni.

ni kallade er vänner till mig, men när jag gett er allt var ni inga vänner till mig. när ni faller igen, finns ingen ängel där att fånga livet till er igen.

hoppas ni får ha det bra, för det kommer jag. för jag är äkta med en vilja att för alltid vara jag. jag älskar livet även om jag är ensam eller det är en regnig dag. känn dig blåst för jag tog med mig lyckan å du får leta utan min hjälp för du har ingen ängel kvar.

 

 

Kommentera

