dåtid

 

mitt horoskop häromdan! det stämmer så otroligt med dom tre år som snart gått då jag tog beslutet att börja leva för min egen skull. det är en resa som aldrig tar slut, för då skulle jag fastna i en slags egenkärlek som är falsk. allt för många är där men jag vägrar fastna, för om jag inte fortsätter min resa kommer jag att glömma varför jag en gång startade den.

jag har en hel blogg full av EGOTERAPI. under den kategorin kan du läsa om hur min resa ser ut, vad jag står för å hue jag tycker att det är. för det är ju så att an kan inte bli lycklig genom andra. näår du väljer att sluta offra dig själv för andra öppnas en helt ny värld å du börjar att leva. där är jag, men det är inte så enkellt som det verkar, för människan är listig å grym å när jag minnst anar det har någon lurat mig att falla tillbaka.

där var jag igen nyss å just då när jag upptäckt att det var så & jag valde att åter igen ta ett beslut då dök detta horoskopet upp. första gången nånsin ett sådant stämt in på mig å jag blev glad på ett annorlunda sätt. allt sker av en meningen, så även jag.  för om jag inte vågar vara jag, vem skall då kunna veta att ajg egentligen bara försökte vara jag.

jag gör mig av med människor som älskar sig själva mer än livet, som saknar insikt å som inte kan känna igen en ängeln när dom har en. för om du tror jag skryter så bör du nu tänka dig för. en ängel är ju allt som du aldrig kommer att va. för när jag är jag så kommer du förstå att den du hade var ängeln som du nu aldrig mer kommer att få ha. jag rensar mitt hem, mitt minne, mitt liv, min vänlista, mitt hjärta, min själ, min garderob, min tillvaro, mina dag, dom jag känner, dom jag inte längre vill ha… ja allt som är jag!

för mig är det enkellt, när dåitd är över, hur ont det än gör,  stoppar jag det där det hör hemma å minns det inte mer. dom minnen jag behöver dom lever alltid kvar, för dom ger mitt inre den glädje jag är värd. men allt det andra finns ej mer, för om vi väljer att leva kvar i dåtid å se oss som offer, då kommer vi aldrig kunna leva för en morgondag. då kastar vi bort vårt eget liv som ingen annan än vi kommer att lida för. vem fösöker du straffa genom att aldrig låta då vara då? när du funnit din insikt så kommer du att förstå.

jag väljer att fortsätta följa horoskopet från häromdan, för om du inte är värd mig, varför skall du då få vara kvar? jag ler för jag är allt jag behöver, resten är min bonus som jag nu kan kalla vänner för dom är värd mig. detär enkellt, om du viill ha en vän var en vän. om du tar en vän är du inte värd mig som vän. när det gäller kärleken? ja efter tre års ensamhet med nåra dejter här å där så gäller samma där. för så är det väl även i kärlek, om du inte är värd mig så är du inte här. om du vet vad du har att ge mig så är jag just här.

dåtid är det vi glömmer att det påverkar nuet om vi inte väljer att glömma (Ängeln)

pööss

Kommentera

