dikten om mig

text & foto : Ängeln

jag är mig själv å närmare än nånsin i samma andetag så därför andas jag

för när jag är den jag blev är svaren enklare än när jag inte visste vem jag lekte med

när jag såg det var bara jag var spegeln min vän från & med idag

när livet ändrades för att jag ville det visste hjärtat att dagarna skulle väcka mig ur min hemlighet

för kärleken är fast jag trodde den satt hos någon annan när jag bara inte såg mig

nu är dagen ny å jag vet att om jag älskar mig kommer dikten vara för alltid

för kärleken är endast ett ord som stavas jag

 

 

Kommentera

