reflektioner ur en sång

kan du använda dina sinnen till att känna det som ibland egentligen kanske gå omärkt förbi? det jag ibland känner starkare än allt. kan du se livet precis som det e, eller gömmer du dig bakom någon för att du inte kan stå för den du e? har du förmågan att använda dina känslor på det sätt dom skapades för dig? jag vet att det är just det jag numera kan. för mig är det dikten allt det jag vill säga dig om allt det vackra jag känner

en vind som blåser lätt genom mitt hår en sommardag

ett leende från någon dom får dig känna

blicken i mina ögon som bara är för hon eller bara för livet

min tår som rör i underbar sand

en tår som faller på min kind av sorg för någonting

en hand i min bara för en stund

en beröring av hon om så bara för en sekund

doften av kaffe en underbar morgon

ljudet av skrattet från barnen som leker brevid

känslan av livet sombara är mitt utan att blunda för livet är  underbart att se

 

kan du som jag stanna tiden genom att känna? kan du se allt det underbara livets känslor egentligen ger? för om du springer för fort så hinner du inte se allt det underbara som egentligen är där men du nte längre kan känna eller se. har du en rädlsa för känslor, eller vet du inte vad känslor egentligen e? för mig är det inte ara kärlek utan känslorna som vi egentligen bara till oss själva kan ge.

allt finns där runt om oss, precis som vi egentligen drömmer om. men vår desperata jakt på mer får oss att gnorera det som egentligen redan är här bara vi stannar upp. vi har allt vi kan få för egentligen är det inte bara kärleken vi kan få. kärlek är ara en del av det underbara vi fått, det som kallas livet, eller det kanske du redan glömt bort?  för mig är kärleken minnen jag bevarar i mig, för jag vet att jag kan känna, även om det ibland även plågar mig. jag vet att en dag kommer texten han sjunger att bli sann & då kommer även känslorna jag känner alldeles av mig själv bli starkare med hon jag får dela det med.

det är när jag hör en sång om vackra ting som jag minns igen hur underbart det är med små små ting. så blunda & stanna tiden om så bara för en sekund, för det är i dina sinnen livets gåta ger dig drömmen om total lycka genom allt livets känslor ger om du bara låter dig känna för det är du själv som kan ge dig allt du önskar nån annan eller något kan ge. 

ta för dig å du som har turen att älska som jag vet att en dag jag oxå kommer att få, lyssna på låten för den borde säga allt om just er två. om du har din prinsessa som får låten dina känslor att bli sann, så visa henne hur mycket du älskar henne, mer än bara ibland. för om du inte gör det kanske hennes sorg blir din tomhet, för kärlek är helig, men bara du kan kan göra den hel.

jag vet att livet är så underbart som jag skrver för jag valde att känna även när det gör ont å nu har jag vunnit, för mina sinnen är totala även för det lilla som finns överallt runtom. jag lever fullt ut för min egen skull å jag vet att en dag kommer jag att få uppleva att hon sjunger exakt samma sång. då kommer jag att minnas att en gång drömde jag om just denna stund

pössar

2 thoughts on “reflektioner ur en sång

Kommentera

