lillsessans matlagningsknep

min blogg är full av älskade lillsessas mattips & att hon är en hejjare i köket är ju nåt som vi redan vet men nu fick hon mamma mållös i alla fall! undra om hon kommer vinna nobelpris en vacker da?

(då jag inte lägger bilder på barnen här kan jag bara visa två av dom jag nyss tog! den fullständiga lägger jag på mitt låsta album som inte finns här. )

idag var det hacka lök som stod på schemat

Autistiska barn kan ibland få oväntade utbrott när något inte går som det ska & det var precis vad jag väntade mig nu när hon kliat sig i ögon rätt rejält & hon vsade tydligt att det sved! hade ingen bild att visa & hann inte ens försöka få henne att tvätta ögonen när hon försvann runt hörnet & klurade ett litet tag!

 

varför göra det svårt tror jag hon tänkte å helt sonika tog mammas solbrillor på!! snacka om smart, sedan kunde hon ju fortsätta skära lök som inget hade hänt!

 

säga vad man vill men varje framsteg hon tar & varje överasskning är underbar!

Kommentera

