höstregnsfilosoferingar

text & foto: Ängeln

 

höstregn är som känslor som kommer när vi behöver dem som messt.men tar du hand o dom liksom du gör med dina frusna fötter efter en dag i ett stilla regn? för når regndroppar faller är det vi änglar som fäller tårar för dom som inte känner eller egentligen vet hur man gråter. kanske är det en livstidsssorg som nu faller på min kind när jag under mitt paraply nynnar på dom sånger som betyder så mycket för dom minnen jag fått. kanske är det nu jag skapar ett ännu bättre jag, för när jag vandrar i ett regn som för mig är en vän då är det minnen av igår som får mig att vilja känna mer.

när du inte vågar känna kanske du bör använda egoterapi lilso jag, för det är ara rädslan för dig själv som håller känslorna tillbaks. vemär du under diit paraply, valde du färgen för att du inte villnågon skall vara nyfiken på vem som ärdär under? har du inga tankar om varför hösten egentligen finns? för det är nu när ljusen värmer dig när ditt paraply torkar i din hall som du kan ta vara på det regn som kommer för att visa dig det vackra som nu sover till nästa vår.

det är du som måste reflektera över vem du är,för det är nu som stillheten kommer även när dagarna inte gör. om du stannar upp & ser ditt ansikte i en vatenpöl, kan du då förstå varför livet gav dig allt utan att du egentligen vill förstå. jag vet att hösten är den tid vi får för att hela det som går & samla energi för ännu en vår. hösten hjälper oss att skjölja bort det oväsntliga som vi bär på när v egentligen kanske bara behöver fälla en tår. för även om du älskar ditt liv liksom jag så finns det inom dig, det du kanske funderar över en regnig dag.

jag älskar även en stilla regn en höstdag när löven börjat ändra färg & jag förvandlas ännu mera för varje dag. jag hänger mina vingarpå tork & nynnar på en vacker melodi till skenet av det ljus som brinner för mig när ajg inte längre har ord som tar vid. för när kvällen kommer & stjärnorna är tillbaka igen då berättar jag mina tankar för månen kan evara varje hemlighet. var stjärna är ett minne jag bär, så jag ler när jag njuter av min egoterapi.

för känslorna är allt jag har som är bara bara jag, allt det andra försökte andra att stjäla för att förändra den jag var. men nu när livet är mitt & jag lever det fullt ut så är jag en annan jag, för jag känner med allt jag har, även om det är en mycket regnig dag. därför har jag valt paraplyet med färgerna som är jag. om du är nyfiken på vem som går därunder en mycket regnig dag, så är det bara en ängel som älskar livet även om jag kanske gråter över förlorade känslor från längesen jag minns just idag.

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

