drömmreflektioner

 

text & foto: Ängeln

 

Det är där mina drömmar bor, under solen när vattnet ger mig musiken. jag drömmer om det jag aldrig haft för andra trampade i min väg. när jag väljer att ta mina egna steg får jag betala priset i att nån försvann för en flicka starkare än du är för stark för dig som inte drömmer utan stannar kvar i falska land. om du trodde jag var någon att äga så vet du inget om änglar i alla fall. mina vingar fick jag för längesen, då du bara trodde änglar inte var något som fanns. nu vet du för du försökte stjäla en men det enda som hände var att hennes hjärta som du lurade inte längre brann för någon hann före & dödade det som fanns även om lågan verkade finnas där när du valde att tända med tändstickor av falskhet för din egen vinnings skull.

nu är jag tillbaks på noll, där min egoterapi en gång inte fanns. nu ger jag mina drömmar bo där någon annans drömmer för en sekund i stället fanns fanns. för det är nu som jag gör det som jag drömmer om, jag lever igen för min egen skull. om en vän följer stegen dit du går du som tog allt av mig får jag bara andas en gång till för det är ingen dröm som skall bli sann på den väg jag nu återvänder till. när din egen osäkerhet straffar mig efter återigen ett falskt förlåt vet jag att egentligen så är det bara mig du vill åt. den kärlek jag ger är bara vägen dit, för jag har det du aldrig gav, det som jag nu igen gör så att jag får börja om. för mig är det för alltid en del av mig öven när andra försökte stjäla det av mig. om du var en vän eller mer än så är en gåta som visar sig om du tar åt dig när du läser sånt som inte är skrivet för dig att läsa men som du ändå reagerar på. för vad gör du här & reagerar när jag är det värsta du nånsin vet, vad gör du här om du inte ens vet om jag skriver om någon eller bara om mitt liv i allmänhet?

om du stjäl en ängel klipper du hennes vingar för du tror att du vill äga & få allt att börja om. din egen bittehet får dig att skada det som du egentligen borde visa tacksamhet. när dina ord sårar så är et egentligen ditt eget liv du inte kan leva fullt ut, men jag är inte din gendom som du kan plåga när du själv inte längre står ut. för egen del är det alltid mitt eget fel för jag gör om det jag en gång gjorde fel dåjag gör mig själv illa när jag låter människor slå mig utan att det syns. för jag faller inte längre utan ler fast såret i hjärtat var läkt det inte längre är  helt. men livet är lika mycket mitt för jag ler när jag väljer att inte leva i bojjor mer. så nu läker jag mitt öppna sår igen & stänger det som egentligen aldrig fanns.

i min liv finns inte plats för falskhet eller spel. om du skyller allt på mig har du aldrig vågat leva för din egen skull. för jag vet att jag inte kan ge mer så därför låter jag dom som stjäl av mig gå fri. när dom sedan ger mig slag efter slag för att dölja sin egen bittehet ger dom mig bara mer energi åt mina drömmar som jag har i hemlighet. det är mitt för jag har gömt det väl, men ingen skall längre få stå i min väg. jag valde livet för jag föddes med vingar som jag återigen putsar & vårdar med det jag lärt mig igen även denna gång. när någon stjäl det du kämpat för kostar det en del att ta det tillbaks. det är jobbet jag måste göra om nu men som jag ger allt för även när min ilska mot mig är ganska stor nu, för att jag gick på det ännu en gång. jag ser nu att min egoterapi måste återigen börja om.

för när någon gör mig till bov eller väljer att tro på någon annans ord så är det inte mig dom ger straffet utan dom som dom tvingar att tro. för du kan aldrig äga någon annans liv, men du kan lura någon att tro det du själv så gärna vill tro för att du inte kan förlåta eller förstå det själv gjorde fel. när du vaknat ur din falska verklighet gör det alltför ont så därför gömmer du mig & sanningen i andra rum där de dina aldrig får komma in. då skulle sanningen komma fram & du måste göra det jag valde för längesen. att leva som du lär & aldrig mer dölja den du är. för jag är för evigt äkta  som du egentligen vet. att ingen nånsin kommer kunna äga mig igen.

för det är mina drömmar som jag viskar till stjärnorna som egentligen är jag, för dom kämpar jag nu varje dag. idag är jag ett steg närmare en dröm som jag har & även om jag är nervös så är min tro på mig ändå där. för jag har känpat så länge för att bara vara jag, jag har jobbat så hårt för att det leende jag gömde för en stund närjag mna drömmar glömde bort för någon annans skull. det är jag som är min egen dröm, resten är saker jag måste joba för i en värld där drömmarna är dyrare när man inte bara vill drömma dom.

nu står jag på samma väg som några år sen med samma sår som blev till förut, men det är en del av mig för nu när jag går min egen väg finns inte plats för det som var förut. när jag förlåter mig för dom misstag jag gör, när jag låter livet lära mig det som borde sitta som sten är min tro på mig alltid där. det är nu jag måste backa för att börja om, min egoterapi tog en omväg där jag tycktes somna om, men det jag byggt upp väckte mig som om jag var i ännu en ond dröm för at jag glömde att det är jag som måste välja hur jag vill leva även om jag är ensam igen när vägen än en gång lir lika lång.

jag blundar & jag ler för jag vet nu att drömmarna är den energi som jag behöver för att kunna komma till nästa steg. för även om du målar ut mig & ger mig ännu ett slag i din okunnighet så är det inget jag känner för jag vet att jag är äkta även när andra tror på det du tror är sanning för nåt du egentligen vet. om du bara erkännt allt jag dig gav så skulle inte du behöva leva id n egen bitterhet. för jag är ängeln du trodde du kunde göra om till människa i en himmel där ingen med ett falskt hjärta får rum. jag förlåter din dumhet för det är du som måste välja att leva utan att låta bitterheten äta din dröm.

för mig är det ännu en underbar dag, jag tar ett steg närmare drömmen & jag vet att månen bevarar min hemlighet, den som handlar om livet, för det är bara jag som egentligen vet hur jag vill leva det utan att hamna i orätta händer när livet prövar mitt mod & ensamhet. för även om jag står kvar här på min väg utan någon som ler med g så vet jag att jag ler varje steg. för det är mina steg nu dom drömmarna gev mig att vandra i evighet. fär änglar dom går bland människor även när dom inte måste för dom vet människans egen hemlighet. men du måste själv hitta svaret för hos mig finns det inte för mina vingar kan inte längre stjälas för jag gör dom aldrig synlig för någons falskhet igen.

idag är min stora dag i ännu en dröm som kanske blir verklighet. så jag tar allt jag har T& satsar stort. för om jag drömmer ännu lite till så vet jag att ännu en dröm faktskt kan bli min. jag är peppad för idag såhåll dina tummar nu för om drömmen blir sann blir det ännu en styrka på vägen jag vandrar med mitt eget leende & modet i min hand när jag ännu en gång börjar om.

 

 

 

 

pösss

Kommentera

