frihetsreflektion

text: Ängeln Foto: Björn Lundberg (egoterapibild på mig)

 

 

Du går genom livet för att söka den frihet du vill ha men vet du egentligen vad friheten är? har du kännt den som en vind genom ditt hår eller är det bara en känsla som du egentligen inte förstår? har du valt att hitta friheten eller jagar du den för att du inte kan hitta hem. är din tro att friheten kommer med andra för då är din ensamhet inte längre plågsam som nu. tror du att din lycka är att få den genom andra så kommer du aldrig hitta den frihet du så otroligt önskar att du kunde få. om du tror att din lycka är att äga andra kommer din frihet aldrig nånsin att komma för du skulle aldrig kunna förstå.

Om du söker ett helt liv efter något som du egentligen inte kan sätta finget på för att du inte förstår att friheten är egentligen du som lever när du själv vill. kanske du inte orkar att se dig i den längtan du har att vara den frihet som bilderna ger. om du blundar & känner gör det kanske för ont, för ensamheten vann redan innan du kämpade för den frihet som du trodde du fann genom andra som du tror bär på det som du saknar utan att ens tänka eller stanna upp ibland. du har svaret om friheten inom dig men bara du kan välja att inte kväva den med din girighet att leva bättre än andra för att du tror att du vunnit när andra fäller tårar för att du skal ha det bra.

hur kan du va fri om du stannar kvar i din rädsla för ensamhet? när du väljer att livet är andras ansvar för dig i stället för att bara leva. du tror din lycka finns i att leva med någon som är mer än den ensamhet du inte står ut med. men ser inte priset du betalar utan att ens kunna betala tillbaka. du offrar friheten, för den finns endast inom dig, allt det andra är livet som du har turen att få vistas i tills dina dagar runnit ut. om friheten inte var där kommer du då att förstå när livet är slut eller hoppas du att din tro på att du föds till nåt bättre är din livslina livet ut? det är inte andra som bär på svaret om din ensamhet, det är du som väljer att gömma dig bakom livet som du själv inte vill ha men som du lever i hopp om att friheten är allt det du redan vet.

Jag valde att vara fri när ensamheten inte fanns som en fiende brevid. jag valde att känna vinden i mitt hår & låta livet följa mig för det är bara jag som bestämmer vart jag går. om livet försöker att kriga emot mig är det friheten som är den vän som alltid följer mig, för friheten bor ju inom mig. den flyttade in när jag valde att förstå vem jag egentligen var då ensamheten inte var något jag lider av. för mig är ensamheten en del av den frihet jag hade glömt att jag kunde ha när jag gav men inte fick något tillbaks. nu skulle aldrig friheten kunna vilseleda mig för jag har hittad den hos mig själv. den största kunskapen om min egen lycka fanns ju inom mig.

jag betalade ett högt pris för att få njuta av min ensamhet. jag fällde tårar för den frihet som jag nu har fullt ut. livet är det jag alltid velat ha, för dom som hatar eller slösar sn tid på att förakta mig är inte dom jag vill ha. det är enkellt att spela offer för att jag är fri men dina bojjor sitter för hårt. men hos mig är det inte mycklarna finns längre för dom har jag valt att för alltid slänga bort. den enda nyckel du ser runt min hals är den nyckel jag själv tillverkat av livet jag haft.den nyckeln går till allt det som jag skriver om som är den jag är nu men inte längre nåt som är du. 

nu är mitt liv den frihet som bilden ger, den bild som du ser. jag väljer att leva livet för min egen skull nu för friheten är kärlekens alternativ. när jag funnit den som delar samma frihet med mig kommer kärleken att vara en del av den. tills dess ler jag för nu är ensamheten min egoterapi. den som ger mig energin & glädjen i mitt liv. när du väljer att söka inom dig, då kommer du kunna förstå det jag egentligen skriver om. för livet är ditt men du måste välja att leva det. din frihet är din men du måste välja att finna den. ensamheten är din vän, du måste bara välja att sluta hata den & stanna kvar i din egen bitterhet.

När friheten är en vind i mitt hår till ljudet av vågarna som slår, då är det livet som jag älskar som är mitt leende på vägen som jag går. för nu är friheten här, jag bara undrar varför jag valde att inte se det förrän nu!

 

 

 

 

 

 

4 thoughts on “frihetsreflektion

Kommentera

