egoterapirecept

 

text & bild: Ängeln

Livsnjutning på ett enkellt vardagssätt när energin är slut för dagen , älskade barn nattade , hemmet städat & tvätten tvättad. då orken inte finns för att åt sig själv laga lyxmiddag eller stå med nattdisk. då mitt kvällsys är kanske densamma som nån dag förut men det är med det jag trivs bäst. för jag har haft ännu en vanlig underbar dag! kanske söndag för dig men en av alla dar i mitt liv för mig.

en enkel maträtt att njuta med en mellanöl till i skenet av ett tänt ljus & bloggen som sällskap när soft musik håller mig fast vid ett känslotillstånd som jag älskar när kvällen kommer. för mig är det att hitta energi. att få andas ut efter dagen & få känna sig vuxen för en stund när man som jag är småbarnsförälder hela livet med en annorlunda situation & underbar annorlunda kommunikation.

det är egoterapi & livsnjutning för mig, att reflektera över dagen & det som komma skall. det är nu som jag är jag & är nöjd med dagen som vart. nån enstaka timme att njuta av min ensamhet innan jag jagar rätt på min drömfé igen.

pöössar

2 thoughts on “egoterapirecept

  1. 🙂 jag känner igen det.. jag gör det med för mig själv för att stannar upp och njuta av stunden och bara vara. Och känna efter hur det har varit och få nya positiv energi.

    kram på dig 🙂

Kommentera

