vinterfiffiluringar

har inte fiffilurat på ett tag så nu var det dags efter en tid av underbara vänner, äventyr & vardag med älskade goungar & massor av måsten som sig bör i en ängels underbara liv 😉

precis i rätt sekund så hann jag köpa en till av min älskade vinterjacka, då jag gav min andra till älskade tonåring då han gillade den. vad gör man inte för att ens älskade barn skall klä på sig 😉 (bara älskade lillprins kvar att muta på vinterkläderna höhö)  jag bara avgudar den här jackan, värt alla dom dyra slantarna då jag inte frös nåt i fjol & den är så sjukt mycket jag!

 

en maddi-jacka är inte att leka med inför vinterns äventyr vilket då kan göra det väldigt märkligtatt jag just nu när jag kurat ihop mig i soffan med en filt & ett tänt ljus till sällskap av soft musik ignorerar utebliven träning & svullar i mig en favorit! den enda glass jag faktiskt tycker om & som jag ibland trotsar det dyra priset & antal kalorier & unnar mig ibland! det är en ruggugglas rätt när man inte kan stilla sitt kvälls-tugga-på-något-sakna-snusa-begäret höhö!

 

mmmmuuums! bbrrrr åsså, men va fasen! nån last måste en stackars rugguggla få ha jööö älskade goungar får glass med jööö, men inte denna)! just denna sorten med, för det är favvosen! annars är inte godsaker nåt för mig, hua! så ser n mig smygäta nåt som är onyttigt så är det bara ruggugglan som fallit i sockerfällan! var då snäll å gör nåt! vad som hellst, för jag behöver inte alls göra så, jag löövar 😉

men gött är det & jag njuter av att jag fryser just nu men när jag skall göra snöäventyr då kommer jag va skitsnygg i min jacka & vara varm! hmm.. undra om man borde fixa nya vinterpjöcker? älskade goungar har nu snart allt som behövs inför vintern men deras stackars gamle mor tål ju inte kyla (ingick inte i importen) så hon bör nog åtgärda det fabrikationsfelet fort som attan!

på tal om kallt, jag kan säga att ikea släng dig i väggen för i år var Lilla underbara speciella familjen Bus först med att få in julen!! ha, där fick ni! älskade lillsessa fixar allt! hon e bäst på det. denna gången hade hon under skogstur med sin klass & assitent & lärare fått den brilianta ideén om att hon skulle ta hem en julgran åt sin älskade mor då hon såg liiite snö häromdan & genast ritade julgransteckningar å sånt!  som tur va så lyckades dom övertala henne att bara ta med en liten julgran! så nu pryder den vårat vardagsrumsgolv!

så voila! jag presenterar årets första julgran alá Älskade lillsessa!

för att höjja kylan ännu mer å reta gallfeber på mig själv & alla andra som hatar när man stratar julen för tidigt avslutar jag nu mina fiffiluringar med den enda julsång som är bra på riktigt mooohahaha! go jul för fan 😉

 

3 thoughts on “vinterfiffiluringar

  1. Gillar inte kylan men längtar faktiskt till julen…. åh jag e oxå lite tidig…. Köpte pepparkakor o julmust igår *Ler* SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott o vilken julkänsla man fick sen oxå …. Hihi……
    Låten du lagt ut e SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ najsoxå 😉
    Puss ❤

  2. Pingback: julgranspyntning « The angel named maddi

Kommentera

