egoreflektioner

att vara ego betyder inte att man måste vara egostisk eller har inte skillnaden nått fram? har bitterheten målat av sig & ger dig rätten att kräva att andra följer dina svarta spår av egoism? jag valde att vara god på alla sätt tills att ajg förstod att egoterapin jag själv skapat var det som fick mig att bli hel på alla sätt. för egoterapin stöjder inte egoism.

kanske halkar jag dit ibland till mitt gamla jag då bara andras måenden var viktigt för mig & jag räckte inte till. nu är jag en annan jag & jag kommer aldrig att gå tillbaks. för det är nu jag löst gåtan med min egen livshistoria & jag valde att vända blad i min livsbok. varje dag gör jag nya saker för att skapa det klimat jag själv vill leva i. den värld jag själv vill vara lycklig i även om det betyder att jag är ensam i den. för det är ju faktiskt så att om du inte är lika äkta som jag jag, om du inte vill mig väl så är jag hellre bara jag, för inget ger mig mer än det.

varför trampar du på mig för att kunna nå det du inte fixar att nå själv? varför tar du av mig för att du själv sen skall kunna ignoerara mig? varför väljer du att vara offer för att slippa stå för det du gör? det är bara du som kan hata ditt eget liv, jag kan inte ändra ditt liv så du skall älska det. om du inte tycker jag .r gud, varför kräver du då att jag skall vara det? odu säger jag inte är en ängel, varför gör du då allt för att stjäla mina vingar?

jag kommer att öka min egoterapi tills den dagen jag dör, för jag är inte intresserad av att leva livet halvdant. dom som inte behandlar mig som jag är värd kommer inte längre att finna plats här. jag är endast intresserad av att ge mina nära & kära det liv dom är värd. vilka det är är något jag kan upprepa varje dag, mina älskade goungar såklart. det är dom enda som får mig att göra vad som hellst, även om det inte är egoterapi just då! att vara förälder är ju just så!

jag är inte mer vän än vad mina vänner är mot mig, jag ger inte mer än vad jag numera får. om inte, går det oxå bort. varför skall jag ge av min tid & min positiva energi om jag inte får minst samma tillbaks? jag är hellre själv än att offra mig för andras lycka igen, även kärleken följer med i samma sväng. för det är ingen skam att hellre leva ensam än att rädda livet på trasiga själar som sen stjäl allt man har för att få det liv dom alltid velat ha! jag stannar inte i dåtid utan lever för framtiden. jag vet vad jag hade & kommer aldrig att försöka få sådan misär igen,för jag är värd allt!

jag avvecklar all negativ energi som passerar mitt liv, för vad har den här att göra? vad ger dig friheten att låta negativ energi mig störa? kanske är jag drömmare som vet att verkligehten blir svartare för varje dag. kanske är det vetskapen om det som gör mig starkare för varje dag. för när andra påstår att jag mått dåligt så är det bara dom själva dom ser, för dom kunde inte ta att jag var bättre på att leva, att jag är stolt att vara jag! kanske är det din egen offerroll som plågar dig? kanske tvingar du andra att oxå hata mig?

jag ler, för jag är mer än någon nånsin kan ge. jag har mina vingar kvar för dom som försökte stjäla dom & påstå dom var änglar dom har ju sin bitterhet kvar. jag lever för att jag älskar att vara jag, även när jag gråter för det äroxå att vara jag. jag vet var jag har känslorna, för dom är en del av mig. om du inte kan ta det, varför stör du då mig? ta vara på ditt liv, för det är kort. lev för din egen skull, för ingen kommer att kunna göra om det när dom sedan går bort.

men om du kan se att livet är underbart & förstå min egoterap så stanna kvar för då är du lika välkommen att leva fullt ut som jag & följa mina steg i det liv som är av lycklig ensamhet!

 

 

 

 

 

6 thoughts on “egoreflektioner

  1. Håller med föregående skribent….. Du e grym i ditt skrivande… 😉 Så fortsätta absolut… Tycker verkligenom o läsa din blogg….
    Puss å smek ❤

  2. Du skriver så mycket klokt. Sagt det förut men säger det igen.
    I am strong because I know my weaknesses. I’m alive because I’m a fighter.I am wise because I’ve been foolish. I laugh because I’ve known sadness

Kommentera

