egoterapiläran

 

 

  jag började min egoterapi för år sen då jag vaknade upp & löste gåtan med mitt eget öde. ödet styr vår tillvaro men valen gör vi själva, så därför formar vi vårt eget öde. enligt mig finns inget starkare än ett beetende som man själv inte förstår, för det är insikten som egentligen är både vår största fiende & vår bästa vän. vän om man hittar igen den & fiende om man aldrig hittar den. när man väljer att leva som offer eller att inte leva alls då vann den saknade insikten & allt tappar sin mening. för mig är set sorgligt att fler & fler väljer att forma sitt eget öde så.

jag gjorde ett val, att leva för mig egen skull då jag kastat ort så många år till att offra mig själv för andras lycka. vi kan skylla på vårt samhälle allt i vill, vi kan skylla på det grymma liv i vilket vi måste finnas till. men vi kan inte skylla ifårn oss domegena val vi faktiskt gör, jag valde att leva mer & mer för varje dag, vad valde du? väljer du att förtsätta vara offer som andra får slava för eller har du insikten om vem du egentligen är. har du fastnat i hjulet av din egen misär eller kan du se dina egna drömmar, dom som faktiskt finns där.

kanske är det media eller den värld vi lever i som ger oss ouppnårliga drömmar för att straffa oss när vi tappat vår egen fantasi. men vår egen tanke kan ingen ta ifrån oss så varför låter du andra äga den? för om du egentligen vet vad du vill, även om det är något du aldrig kunnat nå så vet du ju att drömmar dom är där för att du skall förstå att ditt eget öde är något du kan använda dig av i stället för att kväva det i olika destruktiva val.

jag valde att jobba med mig själv & det största jobbet gör jag nu, för det är ju faktiskt så & det tror jag stenhårt på för det är den filisofi som jag format av det liv jag har bakom mig. jag tror på att man egentligen inte kan joba fullt ut med sig själv förään man är lycklig för dig själv, för det är först då man har insikten, medvetenheten & verktygen till att kunna göra det fullt ut. vägen dit är en väg att samla in dom verktygen på samt att bygga upp sin insikt & medvetenhet på. för hur skall man kunna bryta ett mönster om man inte väljer att göra det. hur skall man kunna välja att ändra ett beteende om man inte väljer att se det?

för det är ju faktiskt så att beteendemönster kan endast sättas stopp för när dom slutar få näring, antingen av dig själv eller andra. om du har någon i din närhet som har ett beteende som du inte kan tillåta mer, verför skall då denna någon sluta med det när du ger det näring genom att låta denne någon att få fortsätta med det. ju mer du gnäller utan att sätta stopp, ju mer näring ger du & ingen kommer höra dina rop. varför ändra sig när man ändå får allt genom att ingen stoppar det man inte själv ser eller kanske klarar av att stoppa själv. varför sluta vara offer när någon låter offret leva offer livet fullt ut. desamma gäller dig själv.

mitt öde berodde på mig. jag trodde ajg inte kunde bli lycklig om inte andra blev det genom mig. jag trodde att om jag offrade hela mig för att någon annan blev lycklig av att jag valde att ge den allt jag har. jag valde att vara hon som var allt spom alla andra tar av men aldrig ger tillbaks & nu när ajg valt om så är det jag som lever, inte dom. för dom lever fortafarande genom andra i samma offerrroll medans jag valde at leva för min egen skull i en lycka jag skapat för mig själv. jag föraktar falsk lycka där man låter det förflutna ligga kvar i steget du just tog, där andra får betala priset för att du inte skall känna ensamhet eller utanförskap.

andra försökte stjäla mina vingar & jag lät som vingklippa mig, allt för att dom skulle få leva mer än mig. jag straffade mig själv för sådant jag inte förstod genom att välja trasiga människor ta över mitt liv. nu när jag kan välja att titta tillbaks så ler jag för det är ju mitt öde som gjort att jag är jag. idag är jag en annna jag & livet är det jag alltid velat även om drömmarna är kvar för jag har valt att dom skall vara dom som är bara mina. nu är det jag som drömmer, inte jag som låter andra drömma genom mig. nu är det jag som är stark & inte låter någon trampa på mig. jag ger ingenting till dom som bara tar, jag väljer min ensamhet för den är min lycka även om dom jag älskar alltid finns kvar.

för det är ju så att din lycka skall någon dela,den skall du inte få genom någon annan. ditt öde är ditt för din livsbok skriver sig själv men det är du som väljer att vända blad. om din bok är skrivet i svart så är det en bok du bör lämna tillbaks, men inte förrän du skrivit om den eller läst mellan varje rad. om du hittat din insikt liksom jag, kan din livsbok vara kvar, för det är ju dåtiden som ger dig verktygen för hur du skall leva i framtiden, det är bara du som kan välja att änvända den utan att vända om.. varför inte bara välja att leva för din egen skull liksom jag. då har du i alla fall valt. för livet är komplicerat med mycket vi inte kan förstå men vi kan välja att vara vi även om det ibland känns som att det är mer ett straff än lycka som tar vid.

det är bara dina känslor som kommuniverar med dig, du kan välja att kommunicera tillbaks eller bara låta dina känslor vara plågsam för dig. jag valde att känna med allt jag har, därför skrämmer nog kanske jag. för jag vågar använda dom fullt ut även en sämre dag, ingen kan säga att jag är sjuk eller deprimerad fölr det är bara din egen trångsynthet som tror att man måste ha en diagnos för varje dag. för mig är det enkellt, jag är bara jag. om du inte gillar mig så låt mig bara va. för jag  har valt att vara lycklig & hoppas fler väljer samma som jag.

mitt liv är mitt & jag älskar det varje sekund (ängeln)

jag väljer att aldri förlåta dom som gjorde mig illa men jag kommer att kunna se dom för vad dom är. för jag väljer att släppa mitt hat då jag vet att det jag upplevde var bara jag. jag valde att låta dom skada mig, för det var enklare än att låta mig se mig själv. nu kan ingen längre skada mig för jag ler, det har jag aldig gjort förut. för en mun kan le men ögon kan visa det som du döljer bakom det leende som andra ser. om du inte kan se dig själv i ögonen så kommer du aldrig kunna le, bara visa ett ansikte som andra tror att du har för att visa det jag vet att du inte själv kan se.

min blogg är full av min egoterapi, om du vill som jag leva för din egen skull så låt mig få guida dig genom en värld av insikt & en Ängels filosofi! en Egoterapi jag skapat & äger men som jag gärna låter andra ta del av, för även omdu aknske ser mig för någon annan än den ajg är så har du ändå valt att läsa här. så varför inte snoka lite & kanske du förstår vad jag menar det det som du läsr här. & var inte rädd att fråga för även om jag inte längre vill vara någon hobby-depprolog så vill jag ändå att andra skall få det jag själv valde att skapa.

min egoterapi är evig för så är även jag för Änglar dom lever för alltid även när dom lär

så ta dela v något som oxå är egoterapi för mig, att bjuda på sig själv & visa en del av dom käsnlor jag har, för musiken är det som hjälper mig att förmedla dom! en låt som är så sjukt mycket jag som all musik som följer mina ord här. självironi är ett verktyg jag blandar med humor för att kunna ge mig själv något jag vill ha. vad det är? pröva detta själv kanske du oxå vet vad det är

 

 

 

 

 

4 thoughts on “egoterapiläran

  1. Du är ju bara så härlig, vill lära mig allt av dig när sätter jag mig på skolbänken : ) Du knäcker nog alla filosofier jag läst genom åren!

    Fortsätt så så kommer du har fler lärjungar än the big J

    Kram Caterina

Kommentera

