livsutmaningar

Livsutmaningar är en annan form av egoterapi för mig. att kunna utmana sig själv att pröva eller pressa sig själv till sådant som man egentligen inte tror man klarar av. jag tror på att allt som finns att ta till är bra verktyg men allt finns egentligen hos dig själv. dom utmaningar du har fixar du bäst om du själv tar vara på dom förmågor du har. du bär på dina egna rädslor & därför är du oxå begränsad i den du är. allt hänger ihop men måste delas upp för att kunna bemötas på rätt sätt.

Jag valde en dag att ta tag  i dom rädslor i livet som jag har! jag valde att inte längre låta mina egna begränsningar stoppa mig. det är ju mitt liv som jag skall vara i men hur skall jag kunna leva fullt ut om jag låter mina egna rädslor begränsa mig. jobbet som började då har vart det tyngsta för mig förutom jobbet med mig själv, för det är en del av svaren här, att när man väljer att ändra sig då är inte jag bara jag utan jag är uppdelat & varje del kräver sin egen egoterapi var för sig.

Egentligen hade jag adrig tänkt på hur många begränsningar jag egentligen bar på. allt från läkarskräck till att inte kunna se mig själv på bild. höjdskräck till att vara orolig för allt som inte ens hade hänt än. att kunna stå för den jag är till att våga leva för min egen skull. allt handlar ju bara om mig & resan har varit lång men nu är den igång & jag har aldrig kännt mig så levande som jag gör nu när jag möter mina rädslor med öppna sinnen & när jag känner adrenalinet i det jag själv utsätter mig för! det finns många sätt att bota sina rädslor, jag valde det brutala sättet!

 Det är som dom fobier jag bar på exempelvis. läkarskräck-jag utbildade mig till uska/skötare. höjd-skräck-jobbar extra med att bygga/riva scener samt att gå över höga broar. överbeskyddande mor-tvingade mig att låta mina älskade barn få ett liv utanför mig. att inte kunna se mig själv på bild-det resultatet kan ni ju se här! detta är bara en liten del av det jag gör för mig. en annan är att göra sånt som bara varit drömmar för mig, att våga göra något för mig, sånt jag drömt om men aldrig vågat eller stått för. att våga stå för att kärlek för mig är att bli kär i en tjej, att våga tatuera & pierca mig. att våga resa själv, att våga livsnjuta & bara vara mig. att våga älska min egen ensamhet, att våga stå för allt jag egentligen vet. att våga säga nej! allt är en resa som är full av rädslor & allt handlar om mig. det är den värsta & den bästa resan  mitt liv & jag vet att den aldrig nånsin tar slut.

Den resan som är mäktigare än allt där jag valde att göra allt som jag egentligen borde gjort för längesen. jag lovade mig en gång att den dag  jag dör skall jag aldrig ångra nåt eller har något ogjort som jag vet att egentligen kunnat gjort. jag är på god väg nu, men resan är oändlig så därför så försöker jag att stanna upp & reflektera över dom underbara saker som jag uppnåt. det finns egentligen bara en sak som jag aldrig kommer att möta, en rädsla som jag har. jag tror att jag vill låta den va kvar för den är inget jag lider av.  för när behöver jag egentligen ha en relation med en äcklig spindel? jag tror att den får bli symbolen för det som egentligen alltid lever kvar, det som finns hos alla men bara vi själva kan bemöta för att kunna se att det egentligen inte finns nåt som vi inte klarar av.

Min älskade lillsessa ritade en underbar bild på den enda rädsla jag väljer att för evigt ha kvar, den hänger på min vägg för att vara den symbolen för alltid & som  ett minne av en den resa jag valde att starta. för mig är livet allt det jag skriver om här & jag väljer att leva även när rädslan är starkare än mig & jag måste börja om. men om vi vore rädda för livet så varför lever vi då? varför inte stanna upp & fundera på vad vi själva vill nå. för det är bara dina begränsningar som du egentligen kan nå, allt det andra är verktygen som du bär på. min resa tar aldrig slut men jag vet nu att om jag bara kunde stanna livet för en dag så är det rädslor som jag ända är tacksam över för nu vet jag vad jag klarar av, så jag skulle nog välja att ta den dagen för att möta dom rädslor som jag trots allt har kvar.

  

ritad av: älskade lillsessa fotad av: Ängeln

 

One thought on “livsutmaningar

  1. Du kommer att bemästra dina fobier en dag vännen!!
    Du är en bra bit på väg o du verkar vara en otroligt stark person…
    Tror på dig <3<3<3

Kommentera

