känslofundeluringar

 

jag dansar med musiken i mina öron, ensam i mina rum. det är underbar egoterapi för mig. jag sjunger till låtarna som är känslor för mig, jag gråter till musiken som säger allt det känslorna gör. jag är inte deppig eller sjuk, jag är bara lycklig för jag väljer att leva fullt ut. men minnen från dom som gjort mig illa blandas med insikten om dom som gör mig illa än är det jag måste rensa ut på mitt eget egoterapivis.

för ingen kan ta mig det från mig, att jag är starkare för jag vet var jag har mig. jag fann modet att känna med allt jag har, så när jag stoppar lurarna i mina öron & låter världen omkring få vara ett tag då är det bara jag & känslorna som finns denna underbara dag. för jag äe levande ännu lite mera en känslofylld dag för det är nu jag får rena mig från det som stör. kanske är det för enkellt för en del, men för mig är det allt, för utan min egoterapi skulle allt jag upplevt ätit mig innefrån & ut.

jag gråter för dom som endast kan bry sig om sig själv. jag gråter för dom som trampar på mina vingar utan att ens märka det. jag gråter för dom som sårar mig. jag gråter dom som låter mig få ta emot deras mående utan att få äkta vänskap tillbaks. jag gråter för dom som spelar offer utan att förstå att det enda dom offrar det är mig. jag gråter för dom som använder mig till vad dom nu vill ha utan att reflektera över att jag är ensam kvar när dom fått allt dom ville ha. jag gråter för dom jag väljer att inte längre bry mig om eller ens ha kvar. jag gråter för jag har oxå känslor fast jag låter dom vara kvar när jag gör allt för att du skall må bra.

när jag dansat mig full av ny energi & jag reflekterar över dom känslor jag sl’ppte ut då kan jag se att jag valde att backa tillbaks utan att tänka mg för. jag jobbar så hårt för att va en annan jag, men en ängel har sina vingar för att kunna förstå den värld hon måste vara i. nu vet jag att jobbet jag gör blir ännu hårdare än förut. jag valde att tro men tron valde att skada mig. nu vet jag att jag ännu mindre ska vara den som alla tror om mig. jag är inte längre den ängel som du kan stjäla vingarna av.

jag vet att den resan jag gör när jag dansar i mina rum, är den egoterapi jag behöver för att kunna se mig med dom ögon som jag själv ville se med. nu har jag fått mina ord att berätta det ni som läser här egentligen redan vet. att även om en ängel har en känslo-dag så är hon lika lycklig, för hon älskar livet även denna dag. det är därför jag har mina vingar för evigt & jag kan förstå min egen värld, för när jag besökt eran & fått vara bland människor för ett tag. då vet jag att jag kommer att vara ännu starkare än idag.

det är egoterapin som gör mig sällskap ända tills nästa dag, för jag vill känna lte mer just bara för idag. kanske är det tårar, kanske är det skratt. kanske är det så att jag bara känner utan att någon kan klampa ner på mig bara för att. det är jag som vågar leva medans andra lever i svart & vitt, det är jag som vägar känna medans andra saknar insikt. det är jag som vaknar lycklig för jag somnade trygg. det är jag som är en ängel, men det var du som borde vårdat henne bättre för nu är hon skygg. du förlorar en ängel men ängeln vinner ännu en gång, för allt som du behöver veta rymdes ju i en känslosam sång. när du valde att bara sjunga om dig så dog den sången för allt handlar inte om dig.

jag är ängeln, för jag väljer att se mina vingar. jag är lycklg för jag väljer att vara den ängel jag är. nu är jag tillbaks på ruta ett, kanske är det bra, för då är jag mer levande än jag var. nu vet jag att jag kommer att kämpa för att få vara jag ända tills jag dör.

 

5 thoughts on “känslofundeluringar

Kommentera

