egoistreflektion

kanske du stör dig på mig, för att jag valde bort dig. jag har  inget tålamod kvar, för varför skall jag ge till dig när jag inte får ens en kram eller tack tillbaks, bara negativtet av olika slag! jag krävde inget av dig, bara samma som jag gav dig när du behövde det som messt. för om jag nu inte är något du vill ha kvar varför låter du då jag stanna kvar i din perfori? jag tror inte på envägsvänskap något mer. inte heller realtion som jag själv får vara ensam i. ska ditt liv vara så svårt att kunna vara i?

jag kanske blivit kall & hård, jag kanske inte längre bryr mig om mäniskor för ni är för svaga för att ens kunna välja att må bra. har du stannat upp & sett vad du gör mot andra i din egen egoism? har du stet att du skadar mig för att själv kunna må så jävla bra. har ditt samvete frusit till is eller är du bara narcisssten du valde att bli? för om du inte kan se att du gör dig själv till mer än vad du är genom att nervärdera den jag är så har du bara valt att inte se. kanske är det enklare att trampa på mig & krama ur min godhet för att sen spotta på mig bakom ryggen för att du inte själv för dina egna misstag kan stå.

du väljer att jaga snabb lycka på alla sätt som går & ignoerar det som faktiskt kunde bestå, att ha en ängel i ditt liv som ger mer än hon får. när du själv väljer att leva i egoism så får du bara vänskap av en annan egoist, för hur skall du kunna förstå när det enda du bryr dig om är alla förmåner du anser du borde få. men livet kan inte levas på kredit & jag har klippt ditt kort till äkta vänskap & kärlek nu för du betalade inte räkningen i tid & därför är du inte kvar i mitt liv.

jag har lagt min ribba sjukt lågt nu, för jag har levt mitt liv för andra alltför länge nu. när jag återigen möter någon som tar av mig & sen beter sig som jag var den som var dum, då lessnar jag mer än jag visar just då. nu stänger jag dörren där man kan gena in i mitt liv för nu finns det inte längre plats för egoistiska själar som inte ger mig ett skit. om du är en av dom som snackar skit, så bjuder jag på det. om jag kan vara ett samtalsämne för dig för att du skall känna dig så jävla bra så har du ju ändå slösat din tid & energi på mig. jag är lycklig & behöver inte komemntera dig, sådant säger mer om dig än om mig.

för när du sen inte längre kan stå för den du är, vem skall då ge dig det jag gav dig? när du tappat den fasad som du stal, den falska lycka du byggde av den glädje jag dig gav minns du mig då? k0mmer du då att förstå mina ord här? för jag har aldrig sagt jag är perfekt. men jag vet när jag ger mer än jag får, jag vet att jag är den ängel jag visar för dig. men du kan inte stjäla mina vingar för att svartmåla mig, för du vet att själen kommer att avslöjja dig. när du minns vad jag var för dig, kommer din egoism att straffa dig. för jag gör det inte, jag säger endast förlåt. förlåt om jag skadat dig genom att ge dig min godhet & mig själv till dig.

släpp din bitterhet mot mig, låt allt vara som det är, för jag har sagt jag lämnar dig ifred. så om du vet hur vuxen betyder att va så lämnar du även mig fred, för din lycka är ju den jag gav dig. ta vara på den i stället för att försöka straffa mig. jag är stolt över den jag är, för jag vet att jag är bra. om du inte tål att jag vågar stå för det, då har du inget här att gö. om du inte kan se att mitt liv varit svårt & jag valde att själv jobba med det, då skall du bara låta mig vara ifred. om du inte kan minnas mig för den jag är, då åste du försöka lära dig vad att minnas är. om du inte kan ta dig tid att läsa en hel blogg som handlar om mig & mitt liv, så skall du inte heller snacka skit!

när du valt att komma tillbaks till verkligheten då ör allt med mig försent men då kanske du kan förstå vad du gjorde då. kanske du kan förstå varför jag väljer att vara lycklig & ensam för att människor är inte har något gott att ge mig. jag väljer att leva för mig, kanske du kommer att se det en dag då du valt att sluta vara offer i ditt egoistiska liv. till dess lever jag fullt ut. till dess så får jag vara i den himmel jag själv skapade mig. till dess är jag ändå alltid jag, den du ängel du aldrig mer får godhet av!

One thought on “egoistreflektion

  1. De e trist då de blir så med vänner… Men man har inte hur mycke energi som helst å bara ge o ge o aldrig få nåt tbx…. Har tyvärr oxå förlorat en vän pga de…. Hörde bara av sig då hon behövde hjälp eller stöd…. Fanns aldrig där för mig då jag behövde hjälp o stöd utan snackade istället skit om mig…. 😦
    Bra de du skrev o kreditkort *Ler* Har absolut klippt min fd väns kreditkort…
    Puss

Kommentera

