vintermorronsreflektioner

vad gör det att man får telefonsamtal & måste slänga på sig kläderna tina upp &  skotta fram bilen för att skjutsa älskade tonåring till skolan för att bussarna är intällda när man möts av den här synen av en underbar soluppgång när man kommer ut på gården! Då gör det inget att man fryser. det är nu jag vill ha min drömkamera ännu mer! lusten att fota växer mer fär varje snöflinga som faller ner!

det är sådana här ögonblick som gör att även jag som inte fxar kyla älskar vintern. även om man måste tina upp när man sedan kommer in igen så är vi faktiskt lyckligt lottade som får ha vinter. det kommer att bli en underar jul det vet jag. det är första gången nånsin som jag faktiskt älskar den här tiden på året! nu är det dags att tjata på älskade pappsen att köra fram skotern så man får livsnjuta på riktigt! inte långt kvar tills man får sitta på isen & fiska & bara älska tillvaron!

säga vad man vill om all denna snö. detta kaos & folk som har vinterpanik fast dom vetat attsnön skall komma, men jag älskar det! det är nu man får känna att man lever, man får krypa upp i soffan & mysa med tända ljus & varm choklad efter en dag  snön. man får se sina älskade goungar busa runt i snön & fara nerför skidbacken! man får göra snöänglar!! det är nu som man får ha mössa jämt & man får käpa lite i tillvaron. jag tål inte kyla, det är något som är otroligt plågsamt för mig, men jag tackar min lyckliga stjärna, för jag har ju badkar😉

vi svenskar älskar att klaga! lägg av med det & börja se att vi har ett underbart klimat där vi sällan har extremväder, med underbar natur & dagar att ta vara på bara vi slutar se alla hinder med det väder vi har! snart måste ni klaga igen på att det är för varmt!!

pöss å hej!

2 thoughts on “vintermorronsreflektioner

  1. Ja tyvärr så har vi svenskar en tendens å klaga på allt…
    De e mysigt med vintern… Absolut!!
    Bara de inte e FÖR kallt…. =)
    Puss❤

Kommentera

