beteendereflektioner

 

text: Ängeln

insikten är en av dom största egenskaperna som krävs för att vi skall kunna nå dig vi vill eller i värsta fall behöver nå. insikt gör oftast ont, om man är som man borde va. det är också då som insikten är som bäst, för då är det ett tecken på att det kan sluta i något bra även om vägen dit ibland är så lång att man inte vet hur man skall kunna nå nånstans ändå. det är en viktig del av dom egenskaper eller verktyg som jag vill kalla dom till att bli dom vi är menade att bli, människor med ett riktigt & rätt liv som inte innefattar ondo eller egoism i ett mående som inte tillhör den tillvaro där vi skall va.

för det är faktiskt verkligen så att den största insikten ändå är att vi aldrig kan ändra en annan människas beteende hur vi än gör, vi kan bara ändra dom vi själva är. det är en insikt som är enklare i ord än i verklighet. kanske är den omöjlig för att du inte kan förstå det jag skriver här. jag har inga ord att skriva förutom dom jag skriver här, för det är så jag lär. om min egoterapi inte fanns skulle jag aldrig kunna stå för det som faktiskt är sant. det är dödsdömt att tro att om du ger mer än du får, kämpar ännu mer eller offrar allt för att du tror att då ändras allt, då kommer allt att bli bra & den du vill skall ändra sig gör det med. för svaret är enklare än du tror, du kan bara ta ansvar för dig själv & ditt eget liv.

av alla dom år som jag inte trodde på mig, som jag ignorerade insikten om att vara mer än bara någon som andra tog av, så är det för tre år sen & henne som jag tackar messt för. det var hon som fick mig att vakna & inse att den ängel jag är har ingen rätt att stjäla vingarna av. då började jag min egoterapi till hyllning av mina älskade barn, för det är ju faktiskt dom jag lever för. allt jag har & allt jag får är mitt nu även om det inte alltid är jag som väljer att ha det svårt nu. för det är ju faktiskt så att en del kommer jag för evigt att få möta om & om igen. det är då som reflektionerna här i verkligheten är så mycket mer än bara ord som du läser här

du kan aldrig ta ansvar för någons annan mående eller beteende, du kan bara göra det som blir bäst för dig i bemötandet av sådana människor. jag var alltid sådan att jag offrade mig själv för att andra skulle ha det bra, men när jag förstod att det enda som  hände var att jag blev ensam kvar så började jag se det mönster jag själv har. det beteende jag lever i. idag är ensamheten min bästa vän, för det är min vägledning till att aldrig mer låta människor som är onda göra mig illa. det var jag själv som valde vilka som fick göra mig illa & ibland även vad dom fick utsätta mig för. jag valde att spela offer som är den största synden mot dig själv som du kan gö. att välja bort det blev början till den lycka jag känner idag.

nu när jag har valt att inte längre låta männisor trampa på mig eller skada mig för att dom hellre riktar sitt dåliga mående mot mig än att ta hand om det själv har jag märkt att människor som inte kan stå för ärlighet får panik. då börjar hoten & förtalen komma, ännu värre ord eller handlingar än då jag valde att bara ta emot. det säger mer om dom än om mig. jag har t o m papper på att jag är frisk, att ingen som hellst vård finns för mig då min livssituation inte förvärras utav mig utan av människor omkring som inte kan vara vuxna eller ta det ansvar dom bör ta.

det är bara du själv som kan välja vilka du vill ha i din närhet & vilka som du själv anser är bra. för det är oftast rädslan för ensamheten som är din egen största fiende. det är den som gör att vi ibland väljer att hellre ta lite skit än att göra det vi själva mår bra av. så var mitt gamla jag. nu är den maddi inte kvar & jag kämpar varje dag mot människor som försöker locka fram mitt gamla jag. människor som provocerar med sitt dåliga mående & sina åsikter, hugg & slag blandat med sådant som jag aldrig komme att skriva om här.

kanske tycker du att jag är hård & kall, kanske tycker du att jag är den värsta som finns, men glöm då inte att det var ni som formade mig så. min fråga blir ju oxå då, om du hatar mig så mycket som du gör, vad gör du då här? försöker du att gotta dig i min blogg för att du tror det finns nåt du kan använda dig av här? grattis, du har då vunnit biljetten till fullständig insikt, för om du inte kan se den själv så kan jag nu ge den till dig. om du väljer att ägna din dyrbara tid åt mig, så är det bara svaret du behöver få om mig. för om du låter dig själv besöka mitt liv igen, så beyder ju bara det att jag kommit mycket längre än dig.

för om du väljer att fortsätta leva som offer utan insikt om ditt eget & ditt liv då har du inget mer här att hämta för jag är bara intresserad av mig nu näst efter mina älskade barn. för mig finns inget som kan rubba det jag kämpar för mer än någonsin. för ibland så måste jag börja om för att någon valde att passera igen & skada mig lika illa som då. skillnaden var att denna gång var det lättare att välja att bara vara jag. att inte vara mitt gamla eller spela nån som jag inte vill va. det jag fick tillbaks var då ännu mera hat. jag kanske gråter idag, men i morgon är det jag som ler medans ni fortfarande äts upp av ert eget hat.

för mig är livet någon underbart, även om jag oxå kan känna mer än lycka en & annan dag. jag ler lika mycket för det för jag valde att leva för min egen skull & fullt ut. jag har bara en svag länk, den är mina älskade barn. ger du dig på mi svaga länk då är det bara en bekräftelse på att du är djävulen. om du vill kommer jag att kunna förstå & bemöta dig när du väljer att inte vara den du du väljer att va, men om du inte har den insikten så är det nu du slutar besöka mitt liv för gott för det är ingen lekplats för trasiga själar utan hjärta eller vett & sans. du är bara din egen fiende & jag är inte längre den du kan offra för att själv må bra. om du väljer att leva i hat kommer du att missa det som jag har varje dag, vare sig du är vän, partner, förälder,familj eller vad du nu väljer att va.

ett liv som är det jag själv vill ha, även om det regnar på min soliga dag

 

 

Kommentera

