ängelns kärleksdikt

text: Ängeln 

jag vet att hon finns för jag drömmer det forfarande det  som ska ske en dag då jag får en ängel som har vingar liksom jag

det har gjort länge nu även då jag trodde nån gång att drömmen var sann då dom stal mina vingar för att få mig leva i nåt som inte var sant

jag valde att tro när dom lurade mig & sedan sa att dom blev manipulerade av mig men ändå lägger energi på att prata om mig idag

jag gav allt om & om igen men blev ensam kvar medans andra fick det som jag gav av dom som väljer att leva som offer & väljer bitterheten i stället för lyckan som jag

nu vet jag att jag inte vaknat än för den drömmen är kvar precis som den var från första dan jag drömde den utan att förstå att ingen var den drömmen för då hade den varit sann

det var bara dom som fick mig tro att det var dom som var i den utan att förstå att man inte kan fejka sig för att få kärlek man inte är värd

sången är fortfarande min & texten är den jag vet jag kommer gifta mig till då hon en dag blir min & jag får tillbaka all den kärlek som jag ger

jag kommer att få allt det som jag gett men aldrig fått tillbaks varken det varit känslor eller sak & därför vet jag att prinsessan är där för mig för att det förtjänar jag mer än nån annan för jag valde att vara lycklig idag

när andra skyller sin egen olycka på mig för att dom inget gav & målar ut mig som ett as då vet jag att den dröm jag har inte har bråttom & inte heller jag för jag är äkta & var den som gav

för äkta kärlek är något jag kommer få uppleva en dag när jag får möta hon som jag idag inte vet vem hon är mer än att hon kanske redan mött mig eller kanske inte alls men en prinsessa är hon allt

inte falsk lycka för att min inte orkar stå utan att klänga sig fast på andra med klor av ägandebegär med svarsjuka & mående som är allt annat än bra

allt det där är det jag lämnat bakom mig för jag vet att hon är den jag vill ha & är hon jag drömmer om än idag & kommer att va prinsessan som gör mig till ännu mera ängel för hon är ängeln som är lika underbar som jag

för det var ju faktiskt bara jag som trodde på det som andra inte såg men inte heller var men lurade mig att tro att dom faktiskt var

nu vet jag  bättre & jag ler för jag älskar min dröm mer & mer för varje dag

jag är ängeln som väntar på sin prinsessa som är allt som jag aldrig haft &när sången sjung på min bröllopsdag då ler jag åt dom som hatar mig idag

kärleken är sann även om ni försökte få mig tro att den inte fanns genom att göra mig illa utan att förstå att idag så är det tack jag lämnar bakom mig till er

för när jag får min dröm då kommer ni att förstå att allt det ni gjorde mot mig var det bästa som hänt mig för jag får uppleva den enda sanna drömmen kärleken

 

 

2 thoughts on “ängelns kärleksdikt

Kommentera

