dikten om min dröm

Text & Bild: Ängeln

 

I hennes famn vill jag vara, hon utan ansikte för hon inte funnits för mig än & hennes hand i min hon som är min dröm som en dag skall bli sann

när jag somnar med hennes andetag är det hon som jag vet är allt jag nånsin fantiserat om men aldrig funnit för att jag lurade mig själv att drömmen var sann

när jag får leka med hennes hår mellan mina fingrar under djupa samtal under stjärnorna då är min dröm evig för det var allt jag nånsin velat ha

när jag får känna hennes hud under mina fingertoppar när vi är så nära som bara änglar kan vara då är tiden stilla för hon stoppade den

när hon visar mig vad kärlek är kommer jag att le åt det som var för drömen jag drömmer kommer att vara sannare än jag drömt

när jag får henne att nå himlen kommer jag att få se henne som den ängel hon är för det är bara en ängel som kan få mig nu

allt som jag nånsin gav samlar jag ihop för att spara till henne den dagen då hon kommer för att ge mig allt det jag nånsin velat ha

jag kommer att få falla men aldrig landa mer än att livet gör vår himmel sällskap när hon tar mitt hjärta på rätt sätt utan att nånsin påminna mig om det som var

den frihet som vi delar är vår glädje som jag aldrig kommer att behöva betala med mitt eget liv eller behöva offra mer än vad hon gör för det vore inte vi

hon är allt jag nånsin drömt om för jag vet att drömmen om henne är en sanndröm som värmer mig när ljusen brinner ut till musiken som berättar om det jag inte själv kan tala om

för varför skall jag nånsin sluta drömma eller sluta lyssna på låten som är det löfte hon kommer att få & texten är något jag vet att jag då som nu verkligen står för

för det är längtan som får mig att verkligen förstå att om jag bara håller kvar vid min sanndröm om hon som kommer nån gång så är allt det som var värt varenda sekund

utan det skulle jag aldrig kunna stå för den sång som jag sjunger med i nu men det är orginalet jag väljer att visa denna gång

för om jag nånsin kommer att se tillbaka någon gång så kommer det att vara för att kunna sjunga denna sång för en flicka som alltid varit en dröm

en dag kommer hon visa sig för att äntligen bli min  fram till dess så är hon en underbar dröm som andra sjunger om

 

3 thoughts on “dikten om min dröm

Kommentera

