vardagslycka

text: Ängeln 

vardagen är lycka när den är som messt fast den är precis helt vanlig. mina ljus är tända & jag har underbara Princess skiva spelar jag  i bakrunden när jag ler mer än vanligt för en sekund. för det är ju det som är lycka för mig, små små underbara ting som kommer när vardagen rullar på. när jag myser under min filt som min mormor en gång virkade & dricker the med doft av lugn. älskade goungar sussar sött & dagens måsten är gjorda & hemmet fylls av underbart lugn.

när jag skriver i min livsbok så är det små stunder av lycka som bygger kapitlen av mitt liv, för när jag vet att det är jag som själv skriver så är det orden som är kärleken till mig själv som skapar boken om mig. för det är livsnjutning som är en del av min egoterapi liksom dom små ord som nu kommer till mig på min telefon & jag får känna värme på en helt vanlig måndakväll.

när vintern kyler ner oss & stressen äter upp oss glömmer vi dom små stunderna av vardagslycka som är men vi inte tar vara på för vi springer förbi dom. när vi väljer att skynda för att fånga njutning av jul & familjedar så glömmer vi bort att det är vi själva med som också skall känna allt det vi jagar för andras skull.

vi fyller dagar med önskningar som vi själva försöker uppfylla till gränsen för att vi inte skall göra bort oss när vi försöker skapa ännu en perfekt jul. men dom små stunder av lycka är kanske bara att få sitta vid samma middagsbord. för det är det enkla som vi glömmer att ta vara på som vi behöver minnas idag.

kanske är det doften av julen en sekund innan allt tar fart, en smak av barndomsminnen, en sekund av närhet av någon som man håller kär, en stund lycka av något som man inte haft förut. kanske bara att se snö falla utanför. det är små små ting som vi glömmer att vi kan få om vi bara finns till.

det är när vi stannar upp som vi kan känna känslan vi jagar dag efter dag för den finns där inom dig, ingen annan kan ge den till dig. den är bara din om du tillåter den. om du bara blundar & låter dig känna dig på ett annat sätt utan att låta livet lura dig att känna det som förväntas dig.

när du får känslan av vardagslycka vet du vad jag skriver om, för när vi jagar drömmar större än vi själva kan nå på egen hand glömmer vi det enkla som får oss att vilja le. för när jag ler så är det henne jag tänker på. hon finns där & förgyller min vardag med små små ord & jag vet att livet & ödet avgör det som blir men jag älksar just denna underbara stund. för när jag blundar & stannar tiden för en sekund så är det lycka i en helt vanlig vardagsstund!

för henne, hon som sjunger denna låten bättre än här för hennes röst förtrollar mig, skulle jag göra det som texten säger för jag vet att för mig är hon en princess som får mig le ännu lite mer…

Kommentera

