dåtidsreflektioner

text: Ängeln bild: Älskade tonåring 

 

kanske tror du jag försöker vara någon bättre än du men du vet inte dom steg jag tar eller vart jag var. för det var iinte du som valde att vara jag för det kan bara jag. kanske du tror att mitt liv bara är nu men du vet inte mitt livs hemlighet för den finns bara för mig. när jag lever nu kommer allt att vara så klart för det är jag som väljer att bara vara jag även o det inte är den du ville jag skulle va.

kanske var du en av dom som gjorde mig mer illa än jag är värd, kanske är du någon som vill göra det för att du tror att jag inget är värd. jag vet bara att ajg varit till helvetet & tillbaks men valde att göra det till något som finns bakom mig i stälet för att göra det till min dag. för även om jag har sår som aldrig mer kommer att bli läkt så är det bara jag som kan välja att låta dom vara öpnna eller bara vara något som finns där för att det var oxå jag. när jag nu är en annan jag behöver jag inte försöka läka något som jag inte känner av.

för jag valde att aldrig förlåta men heller inte låta någon få leva kvar. för vad gör det mig om jag ger tillbaks? vad gör det mig om jag gör ännu värre tillbaks? det är ändå jag som måste ta mina egna andetag. jag skulle aldrig göra det som andra gör, att htta på för att skada så stort att någon kanske inte överlever en falsk men verklig attack. för mitt hjärta är helt & mitt liv är det som jag alltid velat ha, kanske kommer då någon att kunna förstå att jag vann för jag låt det gamla va. jag är bara jag, inget kan ta det ifrån mig, bara jag kan slänga bort det.

om lvet är surt, varför låta andra förstöra den dag som ändå bara du kan ändra till nåt bra. kanske inte du lever som i musik men varför spela i en orkester som skrver noter av sådant du valde att lämna för alltid men kanske måste möta en dag. för o vi väljer att resa till dåtid kommer vi måsta ta hand om det som vi själva inte vill. för även om någon är fel enligt dig så komer du bara kunna ändra dig, för ditt liv är inte någon annans ansvar ens idag, för du valde att leva det även om du kanske inte vill det just idag.

när du lärt dig att bara du kan välja att le komer du att förstå min egoterapi. när du valt att läsa allt som står här kommer du kunna förstå minfilosofi. men o du bara illa vill kommer du aldrig kunna se det som du vill, för din insikt saknas dig. om du förstår när jag säger att du måste låta mig gå, så komer du att kunna se det du gjorde då. för när jag säger förlåt som flera gånger förr så är det bara du som kan välja att göra desamma s0m mig. det är du som väljer ditt eget hat, men jag har ingen skyldighet att mata det hat du väljer att ha.

när du väljer att tänka klart kommer du att förstå vem du är & vad du valde då, för om du står kvar i dåtid så kommer ditt jag att dö innan du förstod att du lever faktskt idag. när du väljer att vara ett offer ännu en dag har du valt att förlora för du lever kvar i det som du skyller på andra idag. när du lever kvar i mörkerts bitterhet missar du det liv vi andra njuter av idag. du har valet att le liksom jag men bara du kan välja vilket steg du vill ta. kanske inte livet vill vara snäll men du kan vara den du vill även en sådan dag.

det är du själv som måste leva med dom val du gör, men om du lever i dåtid komer du aldrg behöva välja för du kommer att bara vara samma varje dag. men du är inte du för du valde att vara kvar  dåtid där du förlorade för det är jag inte du som ler idag. du akn inte göra rätt om du väljer att ingen annan gjorde rätt för svaren sitter i när du väljer att låta det någon gjorde vara något du slänger bort. då kommer du kunna se den du en gång själv vill bli, för öven om du hatar så går du sönder inuti. när du väljer att laga dig så komer du kunna förstå min egoterapi. för jag behövde aldrig laga, för jag var aldrig trasig inuti. dom sår jag har är bara minnen om vad jag aldrig kommer att välja idag.

 om hämden är din enda tanke tänk då på att när hämden är gjord så kommer den ändå att förbli din enda tanke (Ängeln)

 

 

 

 

 

2 thoughts on “dåtidsreflektioner

Kommentera

