Ängelns egoterapi

text: Ängeln

 

vaknar upp i min himmel där jag ler varje moron för att morgonen är bara min. hur än dagen blir så är det lyckan att få vara jag. hur än mitt liv är just nu är det lyckan att kunna leva för min egen skull. för när jag vaknar & ser mig i spegeln även en trött dag så gillar jag det jag ser, för det är jag. änglar kan oxå vara mänsklig även om vi väljer att vakna upp i den himmel vi själva skapat.

när jag gör mitt morgonkaffe & njuter av solen genom fönstret en kall vintermorgon då känner jag mig levande för jag får njuta av min tillvaro för min egen skull. jag njuter av musiken i bakrunden & skriver några rader då känslan sen gårdagen fortfarande sitter i när jag fick blanda livet som mamma med egoterapi. det är jag när det är som det ska & inget kan rubba det. när jag börjar min morgon så vet jag att det är allt jag nånsin velat ha, varken mer eller mindre, bara just det.

mina vingar är inte längre till salu & när dom ibland känns tunga så är det min egen dåtid som påminner mig o att jag har nått ända hit. inget jag saknar eller ångrar för allt har lärt mig att älska det liv jag äntligen skapat för mig. dom jag mött var dom jag behövde möta för att förstå att jag inte är till låns för någon annan lyckas skull. dom utmaningar jag fått är det som gör min lycka idag för det är himlen jag nått. ingen kan nånsin mer ta mitt leende ifrån mig även om jag gråter en dag för något som livet kräver tårar för. när jag valde att känna med allt jag har fick jag uppleva den verkliga känslan som nu stannar kvar. det är vad min blogg är full utav.

när jag väljer att göra livet till mitt önskar jag att andra kunde uppleva den ro & harmoni som jag kan. när livet är vad det är men min egen tillvaro formar jag själv. när alla drömmar är en verklighet & tryggheten är en del av varje dag. jag önskar att dom som är så rädd för ensamhet & lever i bitterhet kan se det jag kan se idag. när dom som försöker visa att leva i falskhet är något bra oxå kan få insikt som jag, det är en önskning jag har. jag vet för jag varit där men jag är en annan jag.

när jag tittar ner på världen & ser allt det som jag lämnat bakom mig vet jag att även om morgondagen kanske är svår så är den dagen jag alltid har väntat på, för nu är jag fri. min himmel kommer alltid vara här & när jag stannar här på mitt rosa moln vet jag att en dag kommer andra att förstå, att änglar dom är få men när du mött en kommer du aldrig mera en ängel kunna få, för om man försöker stjäla andras lycka får man bara längre till den himmel man vill nå. jag har äntligen förstått att min lycka finns hos mig & nu när jag ler på riktigt för jag inte behöver offra mig för andra så är den lyckan evig & bara för mig.

när du mött någon du fråga dig detta, förstod det var en ängels vingar du försökte ta? om du blundar & känner det jag har varje dag, förstår du då vad du gjorde då? för jag har nått min himmel nu, om du tittar mot solen så är det min lycka du bland molnen du ser. jag är den ängel som jag alltid varit & när jag väljer att vandra bland människor om så bara för en dag, kommer du att kunna känna något som bara änglar kan ge.  du aldrig kommer att få det igen, för av denna ängeln finns bara en.

 

 

 

Kommentera

