egoterapifilosofi

 

 

text: Ängeln

 

när världen faller samman & kylan fryser all glädje till is är det svårt att våga drömma eller hoppas på att dagen blir bra. det är lätt att hamna i den onda cirkeln av beklagande tillvaro där man hellre ser allt negativt & ensamheten som för mig är underbar men kanske för dig är för svår. mitt råd är då att leta runt i min blogg & läsa om min egoterapi för om du ändå tappat lusten att göra något så kan du avvara din tid till att läsa det som jag vill dela av mig av. för om jag bara kan få en enda människa att kunna se det jag ser dag, är det värt varanda ord. jag skriver för min egen skull men mina ord är menad även för er.

om du inte vet hur du skall kunna överleva det som är, försök då att se det du har i stället för det du inte har. alla har sina sorger & sin svåra väg att gå, ingens öde är värre än någon annans eller är värd mera uppmärksamhet, för det är just du & din situation som du kan & ska lägga din energi på. för det är ju faktiskt så att om du tillåter dig att skapa dig en tillvaro där du kan le även en dålig dag, då kommer det att ge andra mer än om du väljer att leva som offer för att du inte orkar ta vara på dig & det du har.

att idga egoterapi etyder inte att vara egoist mer än i filosofin. för mig är det enkellt, om du behöver två minuter & en kaffe för att sedan väcka de dina med ett leende så är det egoterapi. om du stannar kvar i fem minuter på dagis & tittar på dtt barns teckningar för att ge det lilla du inte annars hinner med är det egoterapi. om du väljer att avsluta en relationer som skadar mer än gör gott för att värna om dig & dom omkring då är det egoterapi. om du väljer att förlja en dröm för att du själv mår bra av det så är det egoterapi. om du vill ge din älskling blommor utan anledning alls så är det egoterapi.

för mig handlar det om att just du hittar det som passar dig, att du hittar nyckeln till egoterapi-filosofin. kanske är du som jag, skriver för att det gör dig glad, kanske du fiskar en vacker sommardag för det är det som gör din dag. kanske du som jag ger allt du har för att ge dina barn det liv dom är värd för det är den egoterapi du för alltid vill ha, vad vet jag. det är dina tankar, dina drömmar & dina förmågor dom du själv måste välja vad du vill göra utav. när du funnit insikten om dig själv, då har du vunnit allt, för då kan du göra det ajg nu har gjort under några år. för om vi skall kunna leva fullt ut måste vi jobba med oss själv & det vi har. när vi börjat med det komer din livsresa att förvandlas om till något helt underbart.

för om livet var perfekt & vi som lever det var perfekta då skulle vi inte behöva finnas mer, för om världen inte var som den är, skulle meningen med livet försvinna & mänsklgheten dö ut. det är ju trots allt vi själva som ksapar den värld vi elver i, men du är bara du hur mycket du än försökar vara allt du själv kanske vill bli. när du vågar leva för din egen skull som jag, kommer ditt liv att få en helt ny mening & ditt leende kommer bli lika äkta som det jag har. när du då förståt din egen egoterapi kommer du att se att dom omkring dig oxå kommer att få dra nytta av din egoterapi.

för när du väljer som jag att inte längre offra dig för andras lycka eller att som andra fastna i ett negativt mönster då har du allt att vinna, för hur illa det än är idag så har du ett hjärta som slår & ett liv som du fått för att leva som du lär. jag vet för även jag har varit till helvetet & vänt under många år men jag har fått något som gav  mig styrkan att starta min egoterapi, mina älskade barn, vad har du?  när du väljer att stanna upp & ta ett djupt andetag kommer du att kunna se dig själv & kunna veta vad du vill göra av det du har eller det du inte har. men glöm aldrig dom som finns där & följer dig på din resa på ett äkta sätt, för dom är värda allt & resten kan du lämna för dom får nån gång insikten även dom.

om du ler mot dagen kommer den att le tillbaka för den är din om du väljer att ta den (Ängeln)

CITAT AV ÄNGELN

 

 

2 thoughts on “egoterapifilosofi

Kommentera

