julegoterapi

text & bild: Ängeln

 

när goungar sover då tar jag & gör mig en riktig julegoterapi-kväll! att få tända ljus, ha lite julig musik & slå in julklappar är ett bra sätt att känna lugn & harmoni i julstressen & få den rätta känslan inför en underbar jul som Lilla underbara speciella familjen & La familia skall ha då vi skall samlas hos mina älskade föräldrar hela bunten i år, det blir ett stort gäng runt bordet & jag kan inte vara lyckligare än så.

julklapparna klara, även om jag skulle kunna handla så mycket att inte ens julen räcker till. jag har granen klädd tillsammans med mina tre änglar häromdan, besök av bästisen Andrew som kom med pepparkakor & julmust till älskade lillsessas stora förtjusning! haft julshopping m underbara vänner för barnens julklappsköp & jag överlevde julrushen detta år.. phu, hatar shopping!

 & nu har jag även fått en juklapp av min fina granne Lars, blev så himla glad! tänk vad en sån fin gest kan göra mycket. för när allt egentligen kommer omkring så är julen för mig en tid för insikt! en tid då vi tar vara på det vi borde ta vara på varje dag. då vi gör allt för andra, men även oss själva. för mig är julen en annorlunda egoterapi som vi borde lära oss mycket mera av än vad vi gör. jag skänker även tankar till alla dom som inte får en riktig jul & skäms för att jag inte gör mer än vad jag gör för att hjälpa någon som kanske inte får det jag har turen att få i år.

så nu har jag värmt en kopp varm vinglögg & njuter av den underbara doften & smaken medans jag myser på till sällskap av stjärnorna på himlen utanför, för jag fick den bästa julklappen nånsin i år, en riktig familjejul!

 

 ♥ ♥

GOD JUL & VAR RÄDDA OM ER

 

 

Kommentera

