vinterfilosofering

text & bild: Ängeln

 

när det känns som om hela världen snöat in & kylan verkar frysa allas sinnen till is då är jag så lycklig man kan va. det är nu vi får tid till eftertanke & reflektion över våra liv & vad vi vill när solen åter kommer fram. det är nu det kommer en tid av levande ljus. det är i dom vi hittar vår inre harmoni.

 det är egentligen bara vi själva som väljer att förlora kampen mot vädret & välja att låta kylan stanna våra sinnen för att det är en genväg till att slippa ta tag i det som man kanske borde eller uppskatta det man har. det är nu vi får tiden till att känna efter på mer än det lätta sättet för nui är det kylan som försöka bryta ner dom vi är utan att egentligen göra något mer än vad vi själva gör.

om du väljer att inte se allt det vackra som finns även i snö då har du förlorat din förmåga att kunn a se framåt utan att vilja hoppa över det vackra i livet för att det inte passar. det är nu som vi kan se allt med andra ögon & välja att ta vara på allt. för egentligen så är det bara vädret som är kallt & vi själva som sätter dom  begränsningar som vi har för det är enklare än att se dom förm ågor som vi har.

nu kommer det en ny tid så ta vara på den för det är nu du har alla chanser kvar. minns du gårdagen vet vad som du vill ha, har du glömt hur det var elelr vet du inte vad du vill ha kanske du får stanna upp & uppleva din dag. det är bara du som kan välja att aldrig ge upp för det finns många underbara stunder kvar.

det är nu jag ökar på min egoterapi för jag vet att även om dagarna är lång så är det lyckan över att få vara jag emd det underbara liv jag har som  får mig att älksa även kylan som jag hatade en gång. det är nu som jag vet att alla dom val jag gjort & allt jag sagt & gjort var rätt för nu är allt så underbart.

det är nu jag längtar, drömmer & vet vad jag vill ha. äntligen vågar jag leva för min egen skull & jag är så lycklig att jag äntligen hittat rätt för mitt liv är nu bara mitt. jag är så glad att jag passerat allt det som var för det är en lärdom jag bär med mig varje dag, det är min styrka nu att aldrig mera hamna i dom relationer som jag varit i. för nu vet ajg att livet är mer än att ha för det är faktiskt inget att ha när man inte kan få det man själv ger.

det är nu som jag älskar mer än nånsin att ha dom realtioner som jag har, för det är nu jag vet vad jag själv vill ha. alla underbara människor som älskar livet lika mycket som jag. domn som vet att livet är mer än att göra vad som hellst för att slippa vara själv. jag offrade mer än vad jag borde, men det är inget jag nånsin skulle göra idag, för nu är mitt leende kvar för att vara här varje dag.

jag har alltid haft en glädje över livet men det tog så länge innan jag vågade att vara jag. jag vaknade & förstod att när jag offrade mig för att andra skulle ha det bra då började min resa som tog mig hit dfär jag är idag. nu reser jag vidare men med helt annat sorts baggage., inte ett sådant som man försöker lämna kvar efter vägen eller bara glömma bort att man har utan ett som förjer med som en underbar reskamrat.

för det är bara vi människor som kan skapa det som vi vil ha, även om vi inte alltid lyckas så är det ändå bara det vi gör som kan få allt att bli lite mer än det vi själkva bara ser. för om vi väljer att gå genom livet utan att egentligen vara här, då är det mera en förvaring på jorden utan att vår själv stannar kvar.

det är nu som vi måste välja att älska även en snöig dag, för om vi väljer att falla lika mycket som snön som faller nu idag, så är det bara vi själva som förlorar & en av dom är absolut inte jag. jag vann, för jag valde att älksa livet ännu lite till för varje dag. nu tänker jag älksa dagen som kommer lika mycket som idag. för nu är det bara jag som kan välja vad jag gör av nästa dag.

 

 

Kommentera

