egoterapififfiluringar

text: Ängeln

djupheten finns där för även om det är en bild du ser så är det känslan som du vill åt. vem är bilden egentligen? är det en bild som visar det som är eller är det bara en bild bara sådär? kanske du tror att det är en bild som säger allt men kanske är det mitt sätt att visa att livet är bättre om man bara låter det vara just det, livet.

jag lär mig mer om mig för varje dag men ännu mer om dom som kallar sig människor, sånna som jag. jag ser hur livet rinner ur händerna på dom som valde att inte leva det mer än för att göra bilder av något som egentligen inte är dom. jag ser hur människor valde en roll som offer för att det passa bättre tillsammans med den falska lycka som målas upp för att tron är att va mer än andra.

jag älskar just den sekund som jag har nu, när jag formar ord som för mig är passion. för det är som jag säger återigen, det ä bara du som kan forma din egen verklighet. om du väljer att leva livet fullt ut liksom jag kommer du också att kunna le på rikgtigt & inte bara för att bevisa en lycka för någon du egentligen inte bör bry dig om.

jag lever i den lycka jag alltid velat ha & jag älskar livet mer idag men ännu mer nästa dag. kanske verkar det för mycket men det är så det ska va, för om jag var i den lycka som jag trodde fanns för längesen så skulle jag ha varit kvar i det som jag föraktar för det är inte sanningen. jag är glad att jag kommit ända hit, där jag vet vilka människor som är runt mig som är så underbara. jag väljer att ha en fot i ytligheten för den ger mig energi på sitt sätt med.

jag är allt det där jag vill vara & det jag måste va & jag älskar det lika mycket varje dag. för livet består av dom roller vi har & hur vi lever dom. även om andra tror sig veta hur mitt manus ser ut eller vem jag är så är det min föreställning & när ridån en gång kommer att gå ner vet jag att livet var precis det jag ville det skulle bli.

kanske är det nu som det känns så bra att samtala med henne & veta att hon är olikt allt annat, att jag nu lärt mig att inte fastna i det som jag så länge kämpat med. lyckan är ju redan här nu är det bara längtan som följer mig & ger mina dagar ännu lite mer till det leende jag har. för jag ler på riktigt även om det är en helt annan bild ni ser, för det är kanske min avsikt i en förmåga att skapa en illusion. egentligen är det en gåta om ditt eget som du kanske ännu inte förstår.

kanske är mina ord poesi för dom bilder som du ändå tolkar mer än du tror när du läser det som kanske gentligen talar dig emot. har du nångång valt att stå för det du gjorde då för om du visste vad jag handlar om skulle du inte behöva håna mina ord, för om du visste det jag vet idag så skulle du älska mig lika mycket som jag.

Kommentera

