livsreflektioner


för mig är det enkellt utan att behöva tänka efter. jag startade min egoterapi för att jag behövde inte sätta en stämpel på vem jag var eller var jag var på väg. jag har alltid vetat vem jag är men jag har aldrigt vågat leva fullt ut. andra krävde titel på mig, att det handlade om vem jag ville vara med eller vilka jag omgav mig med, hur jag levde eller inte gjorde. jag brydde mig om vad andra trasiga människor tyckte & tänkte då dom försökte äga mig & tala om hur det skall vara innan jag egentligen förstod att jag inte ville vara kvar i deras vilka värld där deras sjukdomsbild bestämde hur mitt liv skulle se ut.

när jag startade min blogg & att leva för min egen skull då startade jag en resa som jag kommer att göra livet ut. den har tagit mig till den himmel där jag är nu för nu har äntligen jag fått belöning för allt mitt slit. det är nu som allt jag råkat ut för i alla år gett mer än dom sår som nu är läkta & jag inte längre bär på. för det är det som det egentligen handlar om, att kunna ge sig tiden & verktygen att skapa sig det liv man själv är värd.

jag fick insikten av att inte bry sig om mig utan att låta alla sjuka människor komma till mig, skapade bara ett sjukt beteende hos mig där jag ansåg mig hittat rätt. men när jag till slut fann mig i samma sjuka situation om & om igen där jag offrade mig för att ge näring åt någon ánnans sjukdomsbild så belv jag till slut lika skruvad i mina tankar själv.

alla dessa kvinnor & män, som jag själv valt att offra mig till för att det var p g a av mig som jag valde att ta in dom, som jag trodde eller låtsades var kärlek för mig men bara visade sig vara trasiga själar som tog allt av mig & när det för sista gången i somras slutade med samma sak igen & som jag nu vet  blir den sista kvinnan & man för den delen jag nånsin kommer att vara med, då visste jag att jag måste börja om för då visste jag att min egoterapi måste ökas på ännu lite mer.

idag är jag glad att jag höll fast så hårt vid min egoterapi & det jobb med mig själv som jag gjort & fortfarande gör för den har gett mig det liv som jag är värd. nu har jag äntligen förstått att jag oxå kan få chansen att få allt det som jag gav. det är en lycka jag inte kan beskriva med ord. när jag nu fick min sagas slut då är det bara nya kapitel av en annan & bättre verklighet som nu blommar ut.

alla dessa år ger nu allt det jag kämpat för & inget mer kan förändra mig eller det jag själv tror på. för som  jag skrivit länge nu, livet är en resa & det ändras för varje steg vi går, om det inte gjorde det vore vår resa redan slut & vi tappar vår existens. om vi visste vårt öde eller vore fulländade i dom vi är tappar vi meningen med varför vi finns till, endast en sjukdomsbild kan påstå att det är så. för om vi inte gjorde misstag eller gick vilse på dom vägar vi går skulle vi heller aldrig hitta fram dit vi försöker nå.

nu när det är total lycka, trygghet & harmoni blandat med underbara skratt & framsteg änni lite mer i vardagen för mig & mina älskade barn så förstår jag vad min resa är värd.den enda & bästa Lilla underbara speciella familjen bus. det är nu jag vet att mitt enda krav att ge mina älksade barn & mig själv det liv vi är värd är det bästa löftet jag gav för nu är det verklighet.

för jag har min egoterapi kvar, den ger mig allt det som jag behöver då jag lever för min egen skull. som jag alltid sagt, det är en resa & jag har precis kommit ända fram. nu är mitt liv mitt & jag äger den utan att någon försöker äga mig. jag har allt jag nånsin drömt om & jag blir älskad för den jag är i stället för att bli beordrad att vara någon jag inte är.

mitt liv är mitt & jag älskar det varje sekund, det är nu som mina vingar är min frihet inget kan bli mer än det. jag äger äntligen mitt eget liv & jag ler ännu lite mer.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 

 

8 thoughts on “livsreflektioner

  1. Du om någon vet väl att kärleken inte kommer i någon speciell form eller i nåt särskilt fodral. Kärleken kommer när den kommer och då har man den. Det gäller att vara rädd om den och vårda den. Grattis till kärleken.
    /M

  2. håller helt med dej. Vissa av oss drar till oss människor som bara tar energi. men vi måste ju få något tillbaka också. I vänskap ska man ju både kunna ge och ta. även ja har börjat rensa.Men du verkar kommit en längre bit en ja. kram

  3. stå på dig!
    vänskap e som ett förhållande..
    ge och ta.. kan man inte båda så sårar man antingen sig själv el. den andra parten..
    du gör det bra gumman, puss!

  4. I vilken form kärleken kommer spelar ingen roll, kärleken är alltid vacker. Så Grattis till den nyfunna lyckan i ditt liv Maddi!

    En liten tanke dock…varför vända ryggen till oss, och föra en diskussion som vore du helt plötsligt världens homofob. Sjukdomsbild? Sjuka människor? Är detta oss du syftar på Maddi? I så fall måste jag säga att dina vingar är en aning svedda -i mina ögon iaf. Bara mina tankar, i min egoterapivärld är nämligen jag bäst🙂

    • tycker du skall läsa texten en gång till & sedan fundera på hur du kan få det till att jag vore homofob? jag har varit gift med en man, har barn med män, har varit förlovad med både män & kvinnor. jag har levt i gayvärlden många år!
      jag skriver klart & tydligt i texten att det är både män & kvinnor jag talar om! du & jag har aldrig haft en relation eller hur? så varför attackerar du mig omedelbart?
      jag har mött så mycket sjuka människor i mitt liv, det finns bevis för det messta, jag har en livshistoria man t o m vill att jag skriver en bok om men jag har valt att inte skriva ut det i bloggen, att inte berätta eller lämna ut andra människor.
      jag skriver för min egen skull, på mitt vis, en sanning som jag väljer att inte göra offentlig.
      dom jag har runt mig vet sanningen.
      det är oxå därför jag väljer att b la rensa min facebook, för jag har inte längre behov av realtioner som inte ger nåt, det gäller även där människor av alla slag.
      om man tolkar mina texter på detta sätt bör man läsa hela min bloigg, eller själv fundera på om man är lite väl enkelspårig i sitt tänkande. varför måste man vara ”för” eller ”emot” nåt.
      jag har knappast vänt gayvärlden ryggen, eller vad du säger, då tycker jag du skall prata med mina vänner, som hälften är gay!

  5. O nej Maddi, du missförstår. Och snälla du, du behöver absolut inte känna att du måste gå till attack mot mig. Min fundering hade med ditt snack om sjukdom att göra. Som du kanske vet har homosexualitet setts som sjukdom i sverige, däremot har väl aldrig heterosexualitet gjort det. Därför antog jag att det var just homosexuella du menade. Ber självklart om ursäkt om du tog illa upp….det var enbart ditt val av ord som väckte frågan inom mig.

    Tråkigt att du varit med om svårigheter. De flesta av oss skulle nog kunna knåpa ihop rätt spännande böcker om våra respektive livshistorier. Men det är ju det som gör oss individuella, spännande och starka!

    Och nej, nån speciell relation har vi väl inte haft. Men jag läser din blogg ibland, som jag gör många andras🙂

    • du kallar mitt skrivande för snack vilket gör att jag måste ifrågasätta din nä´rvaro här?
      det är lite märkligt att ingen annan tolkar mina ord som du gör & verkar leva i en värld där bara homosuálitet & dess vara eller icke vara existerar & dina påståenden mot mig säger mer om dig än om mig. ‘
      det är en stor skillnad att själv tycka man har underlag för en bok & att faktiskt ha det. när åldern är inne & du har lite livserfarenhet kan jag oxå tänka mig att du kanske kommer att få upplevt mycket. som jag sagt, jag har blivit tillfrågad om det, inte jag som själv tycker så.

      det är inte jag som attackerar, det är ju du som kommenterar min blogg & eftersom det är mig du anklagar så har jag som ägare till bloggen rätt att besvara det, eller hur?

      då jag har som yrke att jobba med psykiatri, har ca 20 års erfarenhet av psykiatri samt psykologi i verkligheten så vet jag vad jag pratar om gällande det du kallar mitt snack om sjukdom! det är stor skillnad på sjukdom & sjukdom! sånt lär man sig när man blir vuxen & får erfaren´heten att kunna reflektera & ta in.

      åter igen som jag sa, läs hela min blog innan du kommenterar & läs texterna som dom står, inte som du själv vill läsa dom! jag väljer att inte skriva mer än det jag gör då jag inte är intresserad av att lämna ut människor här!

      alla dom underbara människor jag har runt mig som vet sanningen & som oxå vet vad jag skriver är dom som vet hur det ligger till & det räcker för mig.

Kommentera

