ödesreflektioner

text: Ängeln


ödets bok skriver sig självt, men det är vi som väljer när vi vänder blad för att skriva ett nytt kapitel i våra liv. jag valde att vända blad till en helt ny bok med ett slut som redan fanns för ödet var redan steget före mig. om jag nu måste ändra det som var skulle jag stanna kvar i den sekund som jag mötte dig igen.

när vi väljer att låta ödet avgöra allt ger vi oss själva en biljett till friheten men det är oxå ett sätt att släppa det som var. för om vi stannar kvar i livets fotspår utan att vandra förbi då kommer aldrig livet att kunna bli som vi själva önskar att ödet ville det skulle. om vi inte vågar låta boken få ännu ett blad kommer heller inte kapitlen bli mer än en skugga av det som var.

dom som tror dom äger sitt eget öde kommer att bli besviken när boken brunnit upp, för det är då som insikten gör ondare än orden som försvann i den bok som kunde varit bättre om den inte försvann. det är ingen som kan göra dina val, bara ödet som kan ge dig vägen du själv omedvetet kanske valt. när ödet leker med oss får vi chansen att vinna vårt eget spel men om vi förlorar så är det inte ödet som väljer att plåga oss med det.

det är nu när jag har valt att forma mitt eget ödets bok som jag fått svaren som jag alltid sökt när pennan brände i min hand. nu är allt en början på en bättre bok, formad av allt det som var. författaren är ju ändå jag. om jag visste det jag redan vet då skulle inte ödet kunna ta mig ända fram för det är hemligheten med allt utan att egentligen nå fram. om jag visste hur det skulle vara nu skulle inte ödet vara den lycka jag har idag.

nu är jag allt det jag nånsin kämpat för att va & livet är den bok som jag nu gömmer för att låta en ny skriva sig av ödets trygga famn, nu är boken min& jag önskar att jag kunde få andra att förstå att det är nu som livet äntligen är som det ska & det var allt som hela min livsbok handlade om. nu kan jag skapa en ny bok med ödets penna

för det är nu som omslaget på mitt ödets bok pryds av bilden av mig…

Kommentera

