dåtidsreflektioner

text & foto: Ängeln

 

vi lever i en tid av dårskap, en tid där beteende blir sjukare ju mer dom blir för dom är mer än dom nånsin varit förut. vart jag än vänder mig är det människor med störningar jag ser. vart än jag går passerar beteenden utan insikt som jag inte vill veta av mer. men dom kommer inte ät mig mer för i den himmel jag är i nu finns inte plats för dårskap mer.

det var jag fick mitt liv förstörd, det liv jag nu tagit tillbaks. men världen full av dårskap står ju kvar men jag har fått något mer & underbart som gör att jag kan sluta stanna upp & ge energi till sådant som inte hör hemma här för det jag nu har är inget av det, det som dom med dåliga beteenden ger. dom som var i mitt liv så glömde bort att det dom enda nånsin gjorde var att skada mig. nu när jag inte är den ni försökte göra mig till så kan jag bara le åt er, för det är synd om dom som bara ondska ger.

jag gav allt till dom som bara ondska ger, jag fick fly för mitt liv, lämna min trygghet & ibland inte ens kunna gå ut. jag lärde mig leva med ondskans famn för jag trodde det var det jag var värd. nu vet jag att det inte var så, för nu får jag allt det som är så långt ifrån det. när jag nu äntligen får det liv jag alltid sökt så förstår jag också det som jag var tvungen att gå igenom för att nå hit.

för det är när lyckan kommer som man kan ge tid åt att se det som var för då är dåtiden allt man behövde för att få alla svar. när ondskan flyttat ut får friheten flytta in & nu kommer den aldrig flytta ut nå mer för nu har jag han som jag delar friheten med. för när jag var i helvetet under så många år, för jag fortsatte välja det, bara med olika föremål, så trodde jag så hårt på att det var så det skulle va. jag skulle aldrig få leva för min egen skull eller känna frihet nåt mer.

när beteende inte är som ska då finns inte insikten, bara en självgodhet & en verklighetsuppfattning formad av egoism. en uppmärksamhetsstörning som går över styr, många diagnoser, männsikor eller bara beteenden ingår i det. för vet du egentligen vad du gör när det enda du bryr dig om är dig själv & skiter i vad du gör för du har inget fint du kan stå för. du har förstört mitt liv, du tillhör den skara som gjorde det. nu har jag äntligen nått dit jag alltid velat nå & du stannar kvar i din bittra värld utan att veta vem du egentligen är för du lever i falskhet med en tro att du vet.

ibland behöver jag minnas för att kunna se allt det underbara jag har nu ännu mer. ibland behöver jag gå igenom allt det hemska med dom som passerat mitt liv för att kunna le ännu lite mer. jag har förlåtit mig själv nu men er kommer jag aldrig att förlåta, det är inte min uppgift att servera er det.  jag vet att jag alltid varit den jag e, det var ni som misslyckades med att förstöra & bryta ner mig, jag överlevde & vann mot er.

nu när jag nått min himmmel kan jag se ännu mer det ni inte kan se. jag är den ängel ni aldrig får ta del av något mer….

Kommentera

