tidsreflektioner

text: Ängeln

när snön ligger djup är det lätt att glömma bort allt det som faktiskt är livsnjutning i en vardag som snurrar allt för fort. det är nu som vi måste stanna upp för att komma ihåg alla dom där små livsnjutningarna som ger oss mer än vi själva förstår.

det är inte så svårt, stanna upp & känn efter så kommer du att få se att t o m en morron då du inte vill kliva upp kan bli den bästa om du bara låter den bli så. när du vaknar så andas in & känn efter för livet är små små ting, som ljudet av kaffe som doftar nybryggt, att få öppna sin persienn även om det är grått & kallt. att få komma hem till värmen av ditt eget hem, när du hellst av allt vill bort så är det där du har ditt hjärta som njutningen finns.

kanske duinte tål ditt liv eller längtar nånstans som jag, men vem kan ändra det? i den längtan finns livsnjutning med. att få plkanera något som gör dig glad, att se kort som är minnen & känslan som var då. att få drömma sig bort en sekund när vardagen är grå. att få forma en dröm som du inte trodde fanns för den var för svår.

det är när du själv kan se det lilla i det du faktiskt ha & låta längtan efter det du inte har vara kvar utan att låta det dölja allt det du kan göra till livsnjutning även idag. kanske du som jag kan se livet som underbart för det är dom små skaerna som ger mer än det som vi tror borde för dom är stor.

solen som lyser en underbar dag, stjärnor som visar hur vacker natthimeln kan va. ett tänt ljus med musik som sällskap en vardagskväll i ett nystädat hem, hög musik i bilen när färden går genom landskap som är vackrare än vi vet själv. ljudet av vågorna & doften av en öppen eld, smaken av något som du äter som är gött för just dig.

allt vi gör är att lever för fort, kanske om du valde att låta tiden få ge dig det du borde själv ha tid för när sekunderna går för fort. det är du som är din egen tid & även fast du själv inte kan styra över ditt liv så är tiden ändå där. kanske bara en sekund innan du måste rusa vidare, stanna upp där du står, vad känner du just där du står, just denna sekund. kanske du har livsnjutningen redan där, för livet är inte pengar som vi tror är lycka som är. kanske du har inget men ändå lycklig är.

det är under stjärnorna jag formar min dag. det är där som min tid stannar upp. det är då som jag ger allt till nuet för då är jag här. verkligheten äger inte mig för livet är en njutning bara vi tillåter den. änglar har oxå livet som sitt. jag väljer att leva mitt för jag kan se vad stjärnorna har valt åt mig. kanske är det därför jag kan njuta av livet som jag gör.

☆★☆★

Kommentera

