egoterapifilosoferingar

att ha egoterapi en vanlig morgon då allt återgått till normalt ger mer än något annat. när alla goungar är där dom ska & jag har en dag fylld av fika med vänner & möte som väntar så är stunden jag får med datorn i knät i mitt sovrum till musiken jag älskar det som ger mig allt det jag är värd.

att bli sårad är mitt liv, jag har varit där för mångas ggr nu & jag gör slut på rutin. att inte duga åt någon, att bli lurad & ljugen för, ett tag ville jag tro att det var mig det var fel på men om & om igen får jag bevisen så klart. dom som inte är värd mig får inte heller ha mig kvar. dom som tror dom äger andra & inte kan låta kärlek va ifred dom lever i sin egen bitterhet. för mig är det bara ett nytt slut, ett sådant jag gjort förut.

jag vet att en dag kommer jag möta den som verkligen förtjänar mig, som vet vad kärlek är. som älskar livet & kan se andra utan att bara se sig själv. en dag kommer jag att bli så älskad som jag faktiskt är värd att bli. för jag har inget över till dom som spelar spel, som låter andra besluta vad som är bäst för dom eller som går bakom ryggen för att dom tror att man skall förlåta dom. så många ggr som jag nu varit med om det som ingen vill råka ut för men ändå gör själv, det får mig undra vad det är som gör att människor inte är som dom ska.

jag vet att jag är bra, att jag duger som jag är. det jag gör är lika bra som jag, ingen har rätt att kritisera det eller den jag är. ingen har rätt att kräva att jag eller mina barn skall offra oss för andra som inte vet hur man är & för sånt som inte är ok. ingen har rätt att be andra välja för att dom tror att dom äger nån. ingen har rätt att lura eller bedra bara för det passar dom. jag vet, för jag har inte gjort nåt fel.

det enda fel som jag gör om & om igen är att ge allt av mig, allt det jag har & lite mer till andra som inte förtjänar det. jag väljer att vara i situationer som inte passar mig, där människor med destruktivitet genom alla sinnen & känslor får ta av mig. där jag får betala priset för att någon bara tänker på sig. där jag åter igen måste välja att gå. nu känner jag inget mer, sårar man mig finns inget kvar.

om jag inte duger åt andra får det va, om jag bara gör fel så låt mig bara va. för jag har ändå ensam lyckats väldigt bra, jag har ett bra liv & underbara barn, jag är älskad av vänner & jag har min värdighet kvar. jag har modet att våga stå kvar, att inte låta andra förstöra allt som jag har. för även om jag älskade så är det inte svårt att sluta göra det, för jag kan inte känna för andra som inte vet vad känna är mer än när det behövs för att lura änglar som mig.

nu återgår jag till min egoterapi & hittar hela vägen tillbaks till det liv jag själv har skapat & som jag är värd. där jag & mina älskade barn har det så sjukt bra. där jag får vara jag & älskar livet ännu lite mer för varje dag. jag vet att när dagen kommer då jag får den kärlek jag är värd så har alla dom som sårat mig gett mig mig gåvan att endast låta äkta kärlek vara för mig så jag tackar er för det. för tack vare er så kommer jag att en dag få allt det där som jag är värd. för när ni valde att trampa på en ängel då valde ni att lämna den himmel som jag gav!

för mig är det enkellt, inte svårare än så, väljer man någon annans vilja eller inte kämpar för mig så går jag & jag kommer aldrig igen. sårar man mig så kan man aldrig få min respekt, vänskap eller kärlek nånsin igen.

One thought on “egoterapifilosoferingar

Kommentera

