livsreflektion

 

 

vi går genom livet & tror att dåtid är vad vi får men vi tillbringar en livstid med att försöka lista ut vad det egentligen är vi får. vi skapar en tillvaro vi sedan försöker med allt vi har att skapa om till det som passar oss just då. men när vet vi egetnligen att det vi skapat var vad vi ville ha. kanske är det livets gång som är den egentliga gåtan men vi tror att det finns i svaren för om vi inte får svaren har vi problem med att se meningen med dom frågor vi har.

vi gör möten med människor som påverkar oss men vi väljer inte alltid att låta dom som påverkar oss att ge mer än det vi ansåg att dom tog ifrån oss. vi ägnar tid åt att försöka få svar på varför när vi egentligen borde tacka för dom vi mött för dom ger oss svaren bara vi ser förbi det som var. kanske har du förmågan liksom jag att kunna gå vidare utan att lämna fotspåren kvar. när andra sedan korsar din väg då är det nya skor du har. för om vi valde att trampa tillbaka i samma spår då hamnar vi åter igen där vi förgävas söker svar & är det egentligen då vi aldrig får det vi vill ha.

för när du hittat dit där jag är idag skulle du förstå att det jag gör är inget som längre är för två. jag valde att gå & nu vet jag åter var jag ska. jag vänder inte om eller stannar kvar i det som var för jag lärde mig vem jag var. kanske minns jag men ingen kan nånsin ta det ifrån mig för det var det jag gav som formar mig. nu är jag inte samma som igår för om du ville mig väl skulle du förstå attr en ängel är inget man bara får. nu är jag fri för att jag valde att gå. det är inget jag tänker på för jag har tömt det som var. kanske du en dag kommer förstå för om du nånsin når dit ja är idag så kommer du inse vilken ängel du hade men du inte längre har.

jag gråter inte för jag har inget att gråta för. jag har redan läkt det som var för jag valde att inte stanna kvar i går. jag sörjer när jag går för när jag lämnat dig ensam kvar är jag redan klar & hjärtat har redan blivit helt. nu är det mitt & jag ger det inte längre till det som var. det är ingen som jag lämnat kvar som nånsin kommer att få av mig eller den jag är idag. det är ni som nu får stå kvar utanför den himmel där ängeln återigen är.

jag valde att vårda det jag har men jag kan aldrig lära någon att vårda en ängel eller försöka hålla kvar för jag är ingen man får på knä för att be om att bli sårad ännu lite mer. jag älskar livet & den jag är alldeles för mycket för det. det enda som jag nånsin kommer att vilja ha är ett förlåt för att den som skadade ängeln menar ett förlåt för det som var. men den himmel jag återvänt till är ingen som dom som var nånsin kommer att nå igen för jag valde att lämna kvar det som inte längre bör vara kvar. livet är mitt för jag valde att lära mig av det som var. ännu en läxa & ännu en dag. jag tar ett steg till för jag kommer att gå tills jag inte längre finns kvar.

 

Kommentera

