LILLA UNDERBARA SPECIELLA FAMILJEN BUS

 

efter en vecka fylld av allt från skola, fitidsaktiviteter till boxningsmatch, sjukstuga, viktiga möten & massa bus & mys så tar vi nu & har vår städ, tvätt & slösöndag jag & älskade goungar innan en ny vecka sparkar igång & kalendern är full av allt som Lilla underbara speciella familjen bus handlar om.

det är så underbart att ha två av älskade goungar barn på heltid (en som måste va på annat håll varannan helg) & en på halvtid blandat med deom kortisdar som två av dom har (60 dygn/år) som jag hoppas snart att även där blir heltid snart, även om man får offra lite sömn då det är så det är med underbara barn med speciella förmågor. det blandat med olika åldersperioder & livssituationer är det som hör till & hos oss flyter allt på precis som det ska. vi har byggt ett bra teamwork nu mina älskade goungar & jag så det som måste funka fungerar nu så himla bra.

älskade goungar har en svår tid nu p g a av andra som gör eller inte gör. jag gjorde en gång ett val att inte skriva om det här, av respekt för mina barn  & för att ingen skall kunna säga att jag målar ut dom, men ibland önskar jag att jag gjorde det för när samhället sviker barn som far illa & inte får det dom behöver för att fungera & ha det bra med dom förutsättningar dom har då gråter mitt mammahjärta för det finns inget mer jag kan gö. jag gör det enda jag kan med dom verktyg jag har, jag gör allt som står i min makt för att vara den mamma mina älskade barn är värda att ha.

det är så tragiskt att det jag sa för många år sen nu är sant & att dom som får lida är dom som är värda allt, mina älskade goungar som inte själva kan skydda sig från sånt som inte hör hemma i ett barns liv. som mamma är man rättslös & chanslös, t o m med när det finns bevis.

det är konstigt att även fast lagen säger att ingen får varken slå, kränka, eller förvägra ett barn det som behöver för att kunna få en tillvaro dom skall ha så förekommer det varje dag. vad som sker skriver jag inte om här, det som sker är sådant ni inte kan läsa här för jag blir tvungen att lita på att dom som ha makten gör vad dom ska & att det som blir slutet är det som är bäst för mina älskade barn.

det handlar inte om vem som har rätt eller fel, vem som är bästa föräldern eller vem som tjänar mer. det handlar inte om manligt eller kvinnligt eller något sjukt maktspel. det handlar om en sak & en sak bara, att mina älskade barn skall ha det liv & den tillvaro dom är värd. när dom har det svårt försöker jag ännu mer att vara den mamma som jag alltid vart & försöker jobba till att bli ännu bättre för det finns ingen förälder som är perfekt.

när ett barn själv uttrycker önskan om hur det själv vill eller inte hur det skall va & vad det barnet behöver för att må bra, hur kan man då förkasta & ignorera det? dag efter dag läser vi om fall där samhället sviker alla dessa barn som är försvarslösa i vår vuxenvärld. där det är mer relevant att kasta skit på andra & vinna för egen vinnings eller pengars eller anseendets skull när man egentligen borde göra allt för barnens skull.

jag har aldrig sagt att jag är perfekt, varken som mamma eller människa, även jag kan vara trött en helt vanlig dag, även jag kan ta beslut som ibland inte blir helt rätt fullt ut. men vet ni vad,  ingen lärde mig hur man tar hand om barn & ni har inte en aning om hur jag är som mamma eller hur mina älskade barn har det så därför välkomnar jag er till oss om ni tror att det jag skriver är bullshit eller mitt sätt att försöka verka bättre än du kanske tycker. man är hemskt välkommen till oss om man undrar om det är som jag beskriver oss.

nu kan jag bara vänta & se för denna gång var det inte jag som startade kampen & valde att göra något för att uppmärksamma det som inte är bra. det enda jag  kan gö är att ge mina älskade barn dagar av trygghet, rutiner & kärlek för att allt skall vara så normalt som det bara kan vara när det är som det är.

för det är faktiskt inte jag även denna gång som bestämt att det är såhär det skall va, jag gör bara det som jag blir tillsagd & vad som krävs utav mig & vad som jag självklart gör för mina älskade barn, men att utvecklas som förälder & göra ännu lite mer för att vara den mamma mina älskade barn förtjänar, det gör jag helt på egen hand. kanske jag är för överbeskyddande & curlar en del, kanske jag gör allt jag gör för att skydda dom änglar som jag faktiskt har ansvar för.

vi har en helt vanlig slösönda idag för att ladda energi. vi hjälps åt & var & en gör det dom kan, för även barn med handikapp kan ta ansvar på sin egen nivå. det är ingen gräns på vad man utveckla eller lära sig bara man ger det en chans & låter dom få det dom behöver för att huvudtaget ha en chans. vilka vi är kan ni läsa om här i min blogg, via länkarna ovanför & genom att vända ”blad” i en blogg fylld av allt det som är vi & även det som bara är jag.

när mina älskade barn blir fråntagen sin trygghet, sina verktyg för att kunna få samma chans som alla andra barn, blir berövad den barndom som dom är värd för att andra hellre koncentrerar sig på att föra en personlig kamp mot mig, då svårt att vara mamma för jag har inte en chans. jag har allt på papper men det är som alltid att en ensam mamma som vill sina barns bästa är inte värd nåt i en värld av maktspel där det hellre löses med snabba beslut som kan vara förödande för dom barn som inte har en chans.

till er som snokar här & har bestämt sig för att dömma mig även som mamma har jag bara en sak att säga, ni är hemskt välkommen att komma till oss, eller bo här ett tag för att sedan kunna avgöra vad som är sanningen för er! jag vet att vi har det bra, mina älskade barn är trygga här & får allt dom behöver som jag kan ge, men om du misstror så är vårt hem & liv öppen för er!

nu skall Lilla underbara speciella familjen  bus göra det vi kan allra bäst, ha ännu en dag full av sådant som vi gör så bra. vi måste tyvärr hoppa simträning ida p g a av  mående men det blir ändå en perfekt dag. att vara en familj som är speciell men lika bra som er & njuta av att vara tillsammans för det är nu som min lilla underbara familj är hel!

 

avslutar även denna gång med vår signaturlåt & vi önskar er en bra dag!

 

 

Kommentera

