EGOTERAPI

text: Ängeln

min blogg är fylld av min egoterapi för att jag valde att dela med mig av nåt jag startade på egen hand. det är ju faktiskt så att vi ofta glömmer att det är bara vi själva som kan göra något bra av dom vi är & det vi har. ibland är det svårt att se möjligheterna i det omöjliga för att vi väljer att inte se.

ibland måste man se det lilla för det är egentligen det som gör helheten. kanske du som jag var fast i ett mönster som tog mer energi än vad det gav. när det kändes som att hur mycket man än gjorde så satt man fast i det mönster som man inte hade insikten i att man själv matade med att inte välja att tillåta sig att göra det som är bra för mig.

det är allt för många som fastnat i sin bitterhet utan insikt eller medvetenhet. dom väljer att vara offer för då är det enkellt att leva & slippa se sig själv i det man gör eller säger. det är också då man tappar seendet i den man är & fastnar i att lägga sin energi på fel saker eller människor i en falsk lycka som egentligen bara ger en livslång trötthet på allt.

jag delar med mig av in egoterapi för min egen skull, för att det är just en del av den. jag väljer att använda den för jag är värd allt jag har. jag lever ett liv som inte många klarar av & jag älskar det mer för varje dag. jag väljer att inte vara personlig här, för varför skall jag dela med mig av mitt privatliv för att bevisda något som jag redan vet att jag har. ett bra & rätt liv, ett sådant som gör att jag utvecklas varje dag. jag väljer att se det jag har i stället för det jag inte har.

alla verktyg jag behöver har jag här, inom mig för det är där som vi har det vi behöver för att vara dom vi bör va. om man väljer att ta vara på det vi har kan det öppnas en helt ny värld. för ingen annan kan nånsin få dig att må bra eller ge dig det liv du vill ha, dom kan bara välja att vara med & hoppas att dom också få ta del av den du bör va.

om du bläddrar i min blogg kommer du ta del av något som jag skapat för att fortsätta vara den jag är men också utvecklas ännu mer för att vara den jag vill vara för ibland måste min egoterapi börja om för att även jag kan göra illa mig för någon annans skull. varje gång börjar min egoterapi om men mitt leende är kvar för det är mitt som aldrig nån kan göra om.

det är ingen som kan ändra en annan människa eller välja hur du skall vara mot andra, men du har ett ansvar mot dig själv att försöka vara dom vi borde vara & inte fastna i mönster där vi gör sådant som egentligen bara skadar oss själva. du kan aldrig skylla dig på någon annan för du har något som alla har, ett liv där du kan göra det som är rätt. det yttersta ansvaret du har är mot dig själv så därför har du ingen annan att hata eller älska förutom det du själv väljer att skapa.  

om du vill veta för att du bryr dig elelr är en av dom som vill snoka för att ni väljer att lägga er energi på mig i stället för att göra nåt bra av er själv så är ni välkommen att snoka runt i min blogg 😉 avslutar med något som är en del av min egoterapi, egobilder till en låt som jag gjort till en av mina signaturer, håll till godo moohahaha!

 

pööössar

Kommentera

