kvällsfilosoferingar

 

 

när lugnet råder hemma hos mig & mina tre älskade goungar då tar jag en stunds egoterapi, en vardagslyx med orden som är en del av mig. ännu en dag då jag finns kvar & jag ler för livet blir vad jag låter det bli. kalla det en ängels livsfilosofi. det är en del av all min egoterapi. en hel blogg full av det en ängel har i ord som berättar utan att ge er mer än ni själva gav.

musiken som alltid är där är självklart mannen som gör mig svag, han som är drömmen jag har kvar. hans texter & röst som ger mig det jag vill ha, mer än nån annan nånsin kunnat. när hans låtar förgyller min kväll & mina älskade barn är här där dom skall va, då är jag hel. för det är inte svårare än så, för livet är vad jag vill att det skall va. det är hans musik jag lämnar här som så mång ggr förr för det är den som är min energi när ondskan jagar mig.

kanske är vardagen en mardröm där djävulen fuskar men att knäcka mig går inte, för jag har nåt som saknas hos ondhet, jag har kärleken till mig & till livet. det är bara jag & är jag inte den andra vill jag skall va så är det deras bitterhet, den äger inte jag. jag ville inte vara kvar i ett mörker där ondska härskar & nu när jag får betala priset för mina dåliga val, då vet jag att när det är över så är det jag som fortfarande ler.

livet är aldrig mer än vad vi vill, även när det är svårt. det är min historia jag skriver här med osynliga ord för vi lever i en tid av ondska där sanningen inte kommer fram. kanske är det så det skall va, att när allt är över då kommer andra att kunna se det som jag kunnat se länge nu. varför stanna kvar i bitterhet när livet är det bästa vi har.

när jag har min stund under stjärnorna där mina drömmar är hemligheten månen har, då vet jag vad allt handlar om. det är allt det vackra som vi har runtom, det som får oss att älska livet bara vi tar tillvara på det. rusa inte förbi för det kommer en dag då vi inte kan stanna tid. kanske är det alla dom stunder som format min egoterapi.

det är för livet mitt hjärta slår, för kärlek är för alla dom som vet vad livet handlar om. mitt hjärta är helt & dom som försökte lämna såren är inga jag skriver om, för det är bakom mig liksom längtan efter kärlek för jag vet att den dagen när jag möter nån som jag aldrig mött förut, då kommer kärleken, den som alla pratar om. jag har ingen anledning att låtsas som att jag behöver kärlek när jag har den, för kärlek för två är inget jag behöver drömma om mer än när jag själv väljer att drömma en sådan dröm.

jag är lycklig på det sätt som alla drömmer om, för livet är mitt även när ondska äger mina dar, för det är inte vad kärlek handlar om. det är nu jag lever & andas & jag ler för jag älskar den jag är & dom jag har runtom som är dom jag bryr mig om. det är inte svårare än så, för mina älskade barn & mina vänner & familj är allt som jag önskat mig. allt det andra drömmer jag om i en lycklig dröm som ger energin jag skriver om. den energi som vi behöver för att kunna se lyckan alla vill ha men ingen pratar om

det är framtid livet handlar om., därför vänder jag aldrig om. det är nu som jag har fått allt det jag drömt om, för det var bara stigar av olycka som jag vandrade på. kanske är det ondskan som stör, men den kan aldrig äga mig. men det goda vinner en dag. för om man skadar en ängel så har man bara svaret på vem ondskan var.

en dag kommer dom som fortfarande stannar kvar i bitterhet som offer av det dom borde lämnat kvar, då är jag fortfarande jag, för det är ord som kan läsas varje dag. kanske det blir en sanning som andra borde ha lyssnat på för längesen, men det finns en mening med att jag blir den som berättar den. tills dess så ler jag ännu lite mer idag, för ondskar äger inte mig. inte ens om mitt hjkärta slutar slå kan ondska en ängel få. bara hat från dom som ondskan tog ängeln ifrån.

 

Kommentera

