mammalycka

 vaknade till solen & både lite trötta & busiga älskade goungar förutom han som har sovmorron, ibland är det lätt att va tonåring 😉  morronrutiner & skjutsningar & jag ler ännu lite mer idag för det är det här som är lycka för mig. det är nu som jag vet hur allt skall va, för det är ännu en underbar da & jag lever & andas ännu en dag & mina älskade goungar fick ha sin mamma även denna soliga da!

det är inte svårt att älska livet när solen är här & jag får vakna med vetskapen att det är här tryggheten bor. alla barn förtjänar att ha en trygg & br uppväxt & det är vårat jobb att ge dom det liv dom förtjänar. därför älskar jag mitt jobb som förälder, för jag kan inte stå för vad andra gör, bara göra allt jag nånsin kan för att ge mina älskade barn det liv dom är värda.

för det är ju faktiskt så att ingen kan vara perfekt, bara ha vett att skilja rätt från fel, att ha det rätta engagemanget även när det är svårt. till mina mammaroll kom ingen manual, ingen sa till mig hur det skulle va. kanske har jag inte full energi varje dag, kanske är jag inte rik & kan som andra ge dom allt dom vill ha, kanske jag inte har samma förutsättningar eller möjligheter, men jag har en annan sak som är viktigare än allt. jag älskar mina barn mer än livet självt! jag har en stor livserfarenhet & jag vet att hos mig har barnen det bra. det behöver jag ingen bekräftelse eller något beröm för. det är deras mående som är det enda som är viktigt för mig.

jag har inget jag behöver dölja, bevisa eller försvara eller få bekräftelse för & jag skriver det återigen. är du ute efter att dömma eller skada mig som djävulen gör, så är du välkommen hit för att själv se hur det är att leva mitt liv.sen kan du fundera på vem du själv är som anser dig ha rätt om åsikter om mig. kanske du tycker jag tror jag är mer än jag är, men du har fel. jag har bara sjukt mycket klokhet av livet & jag vet att det jag gör är bra, för ingen skulle orka som mig! det är sanningen även om den kanske svider för dig.

att ha tre underbara goungar med underbara speciella förmågor eller handikapp som det heter på fackspråk, två på heltid (ingen avlastning eller hjälp) & en som tyvärr måste va på annat håll varannan helg, en på halvtid (varannan vecka) & kortis (60 dygn/år) för som två små, är ett spännande äventyr som  jag får uppleva varje dag. en glädje som kanske andra inte förstår. det är ett äventyr likt en saga som jag gör allt jag kan för att den skall få ett lyckligt slut. när jag behövt hjälp har jag bett om det, när jag inte räcker till för att mina älskade barns behov skall bli tillgodosedda då har jag kämpat för att dom skall få det, för det är min styrka, att låta barnens bästa gå först.

har aldrig sagt att jag är bättre än dom andra men jag står för det jag gör. det enda som är viktigt för mig är att barnen får en trygg & lugn uppväxt där dom får stor självkänsla & många stunder av lycka. det kommer jag att slåss & kämpa för tills den dagen då jag dör. inget kommer gratis eller av sig självt när man är förälder & det är ett heltidsjobb att få allt att snurra som det ska för att dom skall få all den hjälp dom har laglig rätt till men som hellst inte vill ges för makten gillar inte att barn kostar pengar. jag berättar inte min historia här för en dag kommer jag att kunna skriva om allt & sanningen om det som hände precis som den är. men jag har respekt för lagen & för mina barn, så därför koncentrerar jag mig på det som är relevant även här.

alla barn förtjänar att få vakna med vetskapen att dom är älskade för den dom är & att dom är trygga & inte råkar illa ut. det är en rättighet som är vi vuxnas skyldighet. det kan inte bli enklare än så. förälder är inget man bara kan bli, det är nåt man förtjänar, för det är vi sopm är jävligt lyckligt lottade att få ha underbara barn i våra liv. det är dom som livet handlar om & ingen kärlek & lycka kan bli större än det.

det jag har lärt mig av livet från mina älskade busfrön, det är en kunskap jag aldrig kan få någon annanstans. det är dom som ger mig gåtans svar, vad livet handlar om. när jag hör deras skratt, när jag får deras kramar & deras mamma, jag älskar dig på sina egna sätt, då kan jag inte mer än säga: älskade underbara goungar, ni är himlen för mig.

låten är en hyllning till mina älskade barn & texten är lika mycket om den lycka jag känner varje morgon när jag går in för att säga gomorgon till mina barn, var å ett i sin säng & varje morgon när jag säger gonatt. det är då som jag vet vad kärlek är, för det kan inte bli bättre än såhär! för när min lilla familjen är hel då är livet precis som det ska va & jag kan inte skriva mer för orden är för vaga för att berätta hur oerhört stor mamma-lyckan är.

för det är faktiskt så att vad än som händer så kommer vi för evigt vara Lilla underbara speciella familjen bus

 

Kommentera

