ett Autistiskt barns försvarstal

 

världen är inte skapad för dig älskade lilla prinsessa, men du valde att vara en del av den. ingen kan förstå hur mycket mer du är än vanliga människor som lever i en värld som vi formar till sådant vi själva föraktar. i en värld av ondska har du inte en chans om inte vi förstår din situation & dina fantastiska speciella förmågor.

när dom vuxna sviker & försöker utnyttja din svaghet att inte ha förmågan att kommunicera med våran värld då är mitt hjärta i tusen bitar för jag är den som skall skydda dig från allt ont. när du inte kan berätta hur du mår & vad du vill då är det jag som är din tolk & guide i en värld av fördommar där barn med osynliga handikapp möts av förakt & blickar av människor utan medvetenhet.

när du ler mot mig & säger mamma med ord som du fått lära dig på mer sätt än vad andra får & när du kramar mig för att jag är ditt allt, då gråter jag för att du oxå är mitt allt. du älskade lilla speciella prinsessa som bara älskar livet mer än vi. du besitter en livsglädje som ondhet försöker ta ifrån dig & jag går in i döden själv om det behövs för att skydda mina älskade barn. för mig är du & dina underbara bröder det som är himlen för mig.

när dina förmågor & dina begränsningar inte tas på allvar & samhället sviker att skydda dig då är mina vingar inte nog för att skydda dig. du är värd att få leva med samma förutsättningar som vi andra även om det måste ske på annat vis. du valde inte att finnas i en värld där prinsessor som du i inte passar in. där din storhet skrämmer för att du inte låter dig formas av ondska & bara har mig som din trygghet.

du är beroende av en trygg hand dygnet runt, att vi som kan tolkar omvärlden åt dig för att du skall få leva som du är värd. där vi som kan ger dig kunskap & dom verktyg du behöver för att kunna få vara kvar i den den värld du valde att ta del av. när du skrattar & ger mig glädje högre än allt då vet jag att allt är värt det. att du är mer än nån annan människa kan bli. för mig finns ingen som lärt mig mer om livet än du.

i en värld full av fördommar & okunskap väljer du att vilja förstå & kommunicera som vi, men när dom som bör skydda dig inte tar ansvar för ditt skörbara liv, då förstår dom inte att dom har ett barns liv på sitt samvete. för även du är ett barn som alla andra, du har bara en annan skepnad som vi inte kan ignoerara för vem sa att vi är normala men inte du?

jag håller din hand för evigt du underbara speciella lilla prinsessa, för du är mitt allt. för mig är du & dina bröder det som livet handlar om. i en värld där ni tre med era speciella förmågor inte förstås & eran framtid hänger på att den enda som ni har kämpar för att ge er det liv ni är värd, den enda är ju jag. men när ondska försöker skada mig förstår man inte att dom som får sitt liv förstört är ni.

men jag ger allt jag har, ännu lite mera idag för det är jag som är er mamma i all evighet. för mig är ni mer än nån annan kan va & en dag kanske omvärlden kan förstå att det är vi andra som skall skatta oss lyckliga att ni som är mer än oss förgyller vår tillvaro med att finnas till. tills dess är det jag som skriver ett autsitiskt barns försvarstal.. om & om igen….

 

 

 

One thought on “ett Autistiskt barns försvarstal

  1. Pingback: medvetenheten om handikapp « The angel named maddi

Kommentera

